28 maart 2024, 22:32:59

valkparkiet 1 jaar

Gestart door Sabine001, 7 mei 2018, 13:38:59

« vorige - volgende »

Sabine001

Hallo allemaal,

ik heb sinds een paar dagen een geparelde valkparkiet van bijna 1 jaar. Ik heb haar gekregen van mijn stage. (dierenwinkel) Toen ik haar ging ophalen werd er door mijn stagebegeleider gezegd dat ze al half tam is. Toen ik haar in d'r kooi deed was ze ook best rustig maar liep wel gewoon naar me toe. Nu heb ik dus een paar vragen aangezien dit mijn eerste valkparkiet is.

1. hoe kan ik haar het beste tam krijgen? ze vind het niet erg als ik haar uit mijn hand tros gerst geef, maar ze begint te blazen als ik mijn hand in de kooi doet zonder gerst in mijn hand.

2. toen ik haar ophaalde kreeg ik er ook nog ei krachtvoer bij omdat ze nog wel een beetje jong is. hoelang moet ik dit aan haar geven?

3. wanneer kan ik haar uit haar kooi laten?

4. is het knarsen tanden goed of niet?

sorry dat ik zoveel vragen hierover stel.... maar ik ben altijd erg bang geweest dat ik straks iets niet goed doe voor mijn diertjes...
ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen

Lin

1.  heb je dit al gelezen: http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12896.0.html ?
2.  eivoer geven heeft niks met leeftijd te maken. Dat kan je altijd wel geven. Een klein schepje in de week is voldoende.
3. Even wachten totdat ze goed opstapt. En als ze eruit gaat doe dit in de avond of als je veel tijd hebt. En sluit alle deuren en dek de ramen af!
4. ja dat is een goed teken :-)

Kan je ons een foto laten zien van haar en van je kooi? Wellicht kunnen we je nog meer vertellen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)