28 maart 2024, 09:07:47

Herplaatsing Sjimmy

Gestart door Lindavj, 30 april 2018, 19:02:17

« vorige - volgende »

Lindavj

30 april 2018, 19:02:17 Last Edit: 30 april 2018, 19:28:53 by Lindavj
Hallo allemaal,

Wij hebben een tamme, pratende valkparkiet van 7 jaar, maar zijn eigenlijk op zoek naar een adresje waar hij de rest van zijn leven met soortgenoten door kan brengen. Het is een gezonde vogel en is erg aanhankelijk.
Mocht je interesse hebben hoor ik het graag.

Mvg,
Linda

Lin

Misschien nog even je omgeving melden. Wat is de reden dat die weggaat klinkt als een lieverd? Even een tip breng wel je vogrl zelf weg zodat je weet waar die terecht komt.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lindavj

Omdat ik gehecht ben aan mijn valkje wil ik dat hij goed terecht komt. We wisten van tevoren dat het beestje stoft en in de rui komt etc. en ik hou de boel netjes, maar nu komt er geregeld iemand over de vloer die bijzonder allergisch is voor vogels. Daarnaast lijkt het me voor de vogel prachtig als hij met soortgenootjes kan rondvliegen.
Het is een beestje met een grote opmerkzaamheid. Hij meldt het wanneer hij een roofvogel ziet, dan vliegen zelfs de mussen buiten de heg in... Hij roept op een bepaalde manier wanneer mijn dochter de tuinpoort binnenloopt, hij roept 'lekker' wanneer zijn voerbakje bijna leeg is of wanneer hij van een stukje walnoot, eiwit of appel zit te smullen, hij zegt, 'goed zo' en 'kiekeboe'. fluit bepaalde deuntjes en doet kleine geluidjes na zoals, roeren in een kopje, roeren in een potje zonebloempitjes, een dekseltje dat op het aanrecht valt. Hij is eenkennig, maar anderen kunnen hem wel bv zonnebloempitjes voeren. Ik ben woonachtig in de omgeving Emmen. Ik doe niet zo maar afstand van hem. Alleen als ik een goed gevoel bij iemand heb en als de nieuwe ruimte er goed uitziet. in mijn omgeving is er niemand die het beestje wil overnemen en dat vind ik best jammer.

YvetteW

Wij hebben een valkparkietje die sinds een maand of drie alleen zit.
Als jouw valkje nog een blijvend huis zoekt, stuur mij dan een berichtje. We hebben een grote binnenvolière van 2x2x1m diep.