18 juli 2025, 22:42:06

Het Dagboek van Spooky

Gestart door Vogellovertje, 19 april 2004, 20:36:19

« vorige - volgende »

Vogellovertje

Hallo allemaal..

Ik ben een heel blij baasje...
Ik kreeg gister namelijk een valkje van trudie : Sunny!
Sunny? Maar het heet dagboek van Spooky!?
Ja De op 02 maart geboren sunny (ik ben op 13 maart geboren grappig!) heet nu spooky!
Ik ga wat vertellen over zijn geschiedenis ookal ken ik die niet goed...
Er was eeh waren eens :
2 Valkparkieten
De witkopmasker Angel!
En de Wildkleur Nikita!
Die 2 lieverds kregen eieren!
Ze kregen 4 kinderen...
Eerst werden snowy sky en stormy geboren !
En toen spooky!
Spooky wer groter en groeide
Nu waren ze met zijn vieren!
En Ze werden 1 voor 1 verkocht...
Zo ook Sunny die nu spooky heet en lelijke ik ahahah
Ik wou er fotos bij zetten maar ik weet niet hoe ..me zus zzei eerst dat ik het verkeerd deed maar ik weet niet hoe het anders moet..

Marianne

Hoi,

Wat leuk dat je een dagboek bent begonnen over Spooky.
Dan kunnen we een van de kinders van Trudie nog een beetje volgen.
Succes met Spooky.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Speedy

Hoi Loraine en Spooky,

Ik ga jullie verhalen zeker volgen hoor, leuk om te weten, dat er nu 3 kinders van Nikita en Angel hier op het forum zitten.
Zo kun je een beetje nalezen, of de karakters dicht bij elkaar liggen.
Ja ik mis Sunny, uhhh Spooky wel een beetje hoor, maar ok dat had ik ook met Sormy en Snowy (nu Smokie)
Het is nu wel ok hoor, want ik weet dat ze bij mensen zijn, die erg veel om ze geven en erg gek met ze zijn, dus dat is een goed gevoel.
En ook leuk voor andere mensen, als ze dit allemaal lezen, dat als ik een volgend valkje te koop heb, dat ze dan alles terug kunnen lezen, over hoe lief ze allemaal zijn en zo.
Dit zijn de foto's hier genomen. vlak voor het vertrek van Sunny, ja ik weet hij heet nu Spooky, maar voor mij zal ie altijd het zonnetje blijven.
Heb toch een beetje meer band met hem, omdat ik hem geholpen heb met een beetje aan zijn eitje te peuteren.

Geef hem maar een extra dikke knuffel van mij.

Groetjes,
  Trudie

Nes

Hoi Loraine,

gefeliciteerd met Spooky  :) Ze is echt heel mooi.
Grappige naam trouwens.

Groetjes Nes.

Vogellovertje

Hoi allemaal!

Hihihihi Trudie ahha hoe kan je dat nou doen ..die enge fotos...Die verpest zijn door mijn lelijke gezicht wuahahahah

Met Spooky alles goed...Ik zit elke dag een uurtje met hem haar boven en dan praat ik zo lang tot hij ligt te pitten ahah
Ik wil hem zo tam mogelijk maken..:)
Zoals trudie wel weet ben ik een enorme vreetzak en dat is spooky nu ook...hij slaapt zelfs in zijn etensbak!
Egbert krijst nu een door hemzelf in elkaar gevalkt of gebalkt lied voor spooky!
En die lieve spooky blijft keurig luisteren ..als ik hem was geweest was ik met mijn kuif in mijn nek gevlucht hahahahaha..
Ik ga nu even samen met hem smokies dagboek kijken en stormy als die er 1 heeft ahahha...
Oja trudie dankuwel voor dat blaadje met de nodige info en fotos oveer spooky en het eitje..(sjeehs dat hij daar in heeft gepast haha)

Tot typs!!

Vogellovertje

even een foto repotage Dit zijn de ouders van Spooky
Angel mis papa witmasker en nikita mama wildkleur

Vogellovertje

Kleine spooky onder papas vleugels

Vogellovertje

Vogellovertje

Vogellovertje

Spooky de kleinste sky de geparelde en de andere 2 zijn stormy en smokie

Vogellovertje

Hoi ik ben vandaag vroeg thuis!
Spooky eet en eet maar ahhaha...
Straks ploft hij nog uit elkaar...
De buren brachten een kooi voor hem mee dat hij even en apart kon..ik blij..maar ja ..blijkt de kooi een beetje kapot te zijn...
Hij kon er dan zo uit... even een oplossing verzinnen pfffff altijd ongeluk bij geluk hier zeg!
Spooky vreet zich maar rond en rond....
Ik heb een liedje voor hem ! zing mee
(jalalalalala)

Er was is een spooky uit purmerend...(uit purmerend:)
Die vloog voor wat eten een heel end!
Hij zat vaak bij de burger king ,
Als hij niet naar de febo ging..
En vooral bij de mac was hij bekend!!

Hij heeft zijn eigen fluitje al ontworpen...
Nou ja fluitje..hou het maar op schreeuwtje!!!!

nou ik ga even oordopjes pakken ahaha

Tot typs :D loraine en spooky
 ;D

Sanna

Hoi Loraine!

Hardstikke gefeliciteerd met je Spooky. Zo te zien worden jullie dikke maatjes :-*. Ik ben blij voor je dat je weer een nieuw vriendje hebt om je aandacht op te richten ;).

Groetjes, Sanna

Britt

hallow,

erg leuk om spooky een keer te zien...
hij lijkt erg veel op ze broers (stormy en Smokie)
smokie kan ook aardig schreeuwn alleen veracndert het langzaam in een fluitje....
dat ik bij trudie was hoorde ik een valk "fiet feuw" fluiten weet je wel dat fluit naar een lekkerding...
en smokie kan dat nu ook een beetje nog niet zuiver maar wel al te horen.. en de liedjes die de pappegaai fluit kan smokie ook uit ze hoofd er leuk  (ze kunnen wel kano doen ) hahahahhaha

heel mooi is je valk en ik ga hier ook zeker vaker lezen over spooky samen met smokie op me schouder....

adios! britt en smokie

Vogellovertje

Hoi allemaal..

Ja ik ga ook de andere dagboeken lezen...
Wat leuk van je valkje!
Ik wil spooky ook leren fluiten !
De andre 3 vertikken het ... :(
Ik heb vandaag Spooky even in de voliere gezet maar egbert en guustje plukte hem...
Wat een gemeenerikken de 2 grootste watjes!
Spooky sliep vanacht op mijn kamer en volgens mij heeft het geholpen want toen ik net tegen hem praatte piepte hiij zachtjes terug!
Hij wil alleen nog niet uit mijn hand eten ...
Ik ga straks op mijn kamer met em zitten en neem meteen glinsterende dingen en eten mee voor als hij dat leuk vind...
Ik hoop dat spooky niet de door egbert zelfverzonnen melodietjes nadoet anders wordt iik nog gek..
Nu fluit hij heel langdurik en klagerig ..denk aan een verwent kindje die iets niet krijgt en roept nouuwwwouu!
Nu kan Spooky niet op mijn schouder want de deurstaat open ..
Lekker hoor net 20 nu 18 graden hmmm
Ik zat alleen tot half 4 op school das minder...
hahaa nou schreeuwt spookie op de toon van joehoeee!!
Wat jammer nu dat egbert dat ook deed net voor hem ....
Ja egbert is zo appart hij maakt overa zijn eigen toon van ahaha ik zal  het is voor jullie proberen op te nemen hahaha
Nou tot typs!!!

Groetjes loraine en Spooky

Britt

hallow hallow,

lukt alles een beetje na wat tips van mij???
je moet evengoed wel uitkijken hoor met glinsterende dingetjes.
Smokie heeft het laatst voor elkaar gekregen (een heel knap kunstje) om de achterkant van mijn oorbel(knopje) eraf te halen.
ik kwam er pas achter nadat hij het op de grond spuugde.. het was niet lekker denk ik.
nou mag hij niet meer aan mijn oor kriebelen...
veel suc6 nog metv spooky
groetjes  britt en smokie