29 maart 2024, 06:48:28

is mijn man toch een pop?

Gestart door Sassebassie, 28 april 2018, 20:43:59

« vorige - volgende »

Sassebassie

 Heb twee valkjes van bijna 11 maanden. Beiden zouden man zijn (getest). Twijfel of bij het ophalen een van de twee per ongeluk verwisseld is. Niet erg, want toch nieuw en nog wennen. Maar inmiddels twijfel ik of dit mannetje misschien toch een pop is. Hij heeft een behoorlijk gele kop en kuif, maar wel nog steeds vissengraat in de staart. Hij is trouwens wildkleur. Qua gedrag kom ik er ook niet uit. Hij is rustiger dan zijn broer, maar kan wel schel fluiten (soms) maar vertoont ook weer geen macho gedrag in tegenstelling tot zijn broer. Tegelijkertijd is er weinig sprake van liefde tussen de twee en is zijn broer duidelijk de dominante van de twee. Ik kom er niet uit. Wie weet het?

Lin

Heb je ergens een foto of filmpje staan?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sassebassie

Foto toevoegen lukte net niet vanaf mijn telefoon. Vanaf ipad lukt ook al niet. Zegt steeds dat de bestanden te groot zijn. Iemand een tip hoe ik dat wel kan doen?


Sassebassie

Even vergelijkingsmateriaal opgezocht. Zijn staart is zoals die van de pop op de volgende site:
http://werkgroepvalkparkieten.com/algemeen/geslachtsbepaling
Zijn koppie is iets minder geel dan die van de man op de eerste foto, maar wel duidelijk geler dan die van de pop. De kleur ligt dichter bij die van de man dan die van de pop...
mocht een foto van mijn valkje nog lukken, dan volgt die nog. Hopelijk kan iemand op basis van deze info al wat zeggen? Ik weet dat het lastig is. En op zich maakt het ook niet heel veel uit, behalve dat mijn dochtertje op een nestje hoopt  ;D. Maar nog geen eitje gezien hoor.

Lin

Ik zou wel het liefst een eigen foto zien. Weet je ook waar ze getest zijn en hebben ze ook een ring om zodat je kan zien dat je ook de juiste certificaten mee hebt?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)


carco

Klik op het plaatje voor onze site!




Sassebassie

Oh dankjewel, dan klopt het wel gewoon. Raakt hij waarschijnlijk die gestreepte veren ook nog kwijt in de volgende rui? Bij het ontbijt ging ineens zijn broer bovenop hem zitten waardoor wij nog meer twijfelden, maar dat zal vast erbij horen.

Superbedankt voor het snelle antwoord in elk geval. Jammer voor mijn dochtertje die toch stiekem hoopte op een nestje  ;)

Lin

Ja, ik sluit mij bij Caroline aan  :D


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)