21 mei 2025, 22:33:49

Kippetje!!!!

Gestart door Coco en Chantal, 17 april 2004, 22:51:13

« vorige - volgende »

Coco en Chantal

hallo Luitjes
tot mijn GROTE verbazing  :o zit onze chanel kippetje, kon het niet geloven, ik hoorde een raar geluid en ik dacht dat onze kleine chico dat geluid maakte hahaha.
Ze zat naast coco met haar kont omhoog, maar wat moet ik nu doen.
Ze is nog maar van oktober 2003, dus nog wel heel erg jong he, maar moet ik al wel een broedkast ophangen? :-/
Ik wil wel eitjes, maar ik weet niet of het al mag, ze is nog wat jong he? Ik weet ook nog niet of Coco op haar valt natuurlijk whahaha
Nou ik hoor het wel

groetjes chantal
Groetjes Chantal en de valkjes

giovanni

:Dmoet grappig zicht geweest zijn, zo van: waar wacht je op! :D Ja, je kan een kastje hangen, maar de eitjes zouden toch niet bevrucht zijn, en het beste is eigenlik om nog te wachten gewoon. Ze is idd nog wat jong

grtjs

Coco en Chantal

Hay hay
dus ik kan beter geen nestkastje ophangen.
Vond het ook wat vroeg hoor, maar ze ziet onze coco altijd met zijn stok sexen dus zij kreeg ook zin denk ik whahahaha :D :D

Wel jammer eigenlijk, kreeg meteen zin in jonge valkjes van mijn eigen, maar nog een half jaartje geduld  :-/

groetjes chantal

giovanni

:D :DWat een geile valkjes heb je toch !! :D

jah, wacht ook nog altijd op men eerste nestje, maar die komt hopelik gauw ;)

grtjs

Marianne

Hoi Chantal,

Laat ze maar lekker oefenen ;)
Valkjes zijn met 1 jaar volwassen en kan je er mee gaan kweken.
Sommige zijn wel eerder hoor, Jewel (mei 2003) heeft nu een nestje  maar van de 7 eitjes is er maar 1 uitgekomen. Dit kan de onervarenheid van haar zijn. Meerder eitjes waren wel bevrucht maar niet uitgekomen.

Succes met je valkjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Rika

hihi erg leuk om te lezen , die ''geil'' op jongste valkje .
ja , ik heb ook gezegt met mijn onzeker die alvast broed kooi ophangen . maar mijn gevoel weet niet of goed idee. daar om heb ik niet eerder reageren .
dus nog even wachten . dus lekker oefenen . het is wel lol om te lezen hahahaha

Tara

Hoi hoi,

ik zou nog helemaal geen kastje ophangen hoor, want als je dat doet, wordt ze nog meer broeds en kan ze eitjes gaan leggen, wat op haar leeftijd zeker nog niet mag, want de kans op legnood is dan heel erg groot. En dat is heel erg gevaarlijk dan, ook niet echt fijn ...

Groetjes, Tara

Coco en Chantal

18 april 2004, 04:07:05 #7 Last Edit: 18 april 2004, 04:07:52 by Coco__en_Chantal
Hoi Tara
ja ik had al begrepen dat ik maar geen nestkastje op kon hangen, zoals je zegt zou daar alleen maar problemen van kunnen komen en dat wil ik toch echt niet.
Ze moet nog maar 6 maandjes wachten en dan mag ze GEK gaan doen hahahaha, maar wel bedankt voor je duidelijke uitleg.

groetjes chantal

Paul

Hoi Chantal,

Ik heb nu ook een koppeltje van mijn jongen van vorig jaar.
Ik heb ze al heel jong bij elkaar gezet en ze waren al snel dikke maatjes :-)
Ze begonnen te paren toen het popje amper 6 maanden was en de man pas 4 maanden.
Ik heb ze ook geen broedhok gegeven maar regelmatig waren ze aan het paren maar er is nooit een ei van gekomen.
Ik heb ze toen het popje 1 jaar oud was een nestkast gegeven en na ruim een maand en veel gepaar zijn er 4 eitjes uitgekomen waarvan er twee bevrucht zijn.
Ondanks dat het hun eerste nestje is doen ze alles echt goed.
Bijna de hele dag zitten ze beide in het broedhok en in de avond laten we eerst de man een paar uurtjes vliegen en daarba gaat ie naar de eitjes en dan komt de pop eraf en gaat hij broeden.
Dus ik zou het gewoon over een half jaartje proberen als de pop minimaal een jaar oud is.

Groetjes, Paul

Nes

Hoi Chantal,

bij jou ook al? Bij mij ook!! Precies hetzelfde verhaal  :D wat toevallig zeg! Geile "viezerikken" haha! Rocky is dan wel oud genoeg maar die domme Croky is er nog niet opgekropen  ::)
die houdt het liever bij zijn touw  :P maf beesie...
Ik heb ook nog maar geen nestkast opgehangen...
Wat een bedrijvigheid he? De valkjes hebben allemaal de lente in de bol  ;)

Groetjes Nes.

Coco en Chantal

HOi nes
ja klopt geile viezerikken whahahhaha, de lente in hun bol dat is ook een goeie , ze denken ook het is bijna mei en dan leggen alle vogeltjes een ei hihihihihi, maar hier moeten ze toch nog 6 maandjes wachten .

Jij ook veel succes met de doe het zelfers  ;D ;D

groetjes chantal