28 maart 2024, 22:10:12

Gedrag van mij nieuwe valk.

Gestart door jeroentjez, 22 maart 2018, 07:00:42

« vorige - volgende »

jeroentjez

Hallo alle valk liefhebbers.

Ik zal mij eerst even voorstellen. 
Ik ben Jeroen 27 jaar en woon in Heerhugowaard.
Zins een aantal dagen ben ik de gelukkige eigenaar van mijn valkparkiet.
Nou heb ik een aantal vragen over zijn gedrag.
Hij/zij is nu een aantal dagen bij mij, maar elke keer als ik in de buurt van ze kooi kom begint ie naar me te blazen met ze bek open. Is dit soort gedrag normaal? Of moet k me zorgen maken.
En nou is mijn tweede vraag hoe kan ik er zeker van zijn of het een man of pop is?

Mvg Jeroen

Lin

Hallo welkom,

Zit hij op de stok ala hij dat doet en gaat hij dan heen en weer met zijn lichaam? Of gaat hij met zijn kop op en neer?

Qua man en pop kan je veren opsturen om te testen. Maar misschien kan je een foto plaatsen en weet je de ouders?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

jeroentjez

Jaaa hij zit gewoon op ze stok en loopt heen en weer na het blazen.
Hij doet het ook als hij gewoon op ze kooi zit.

En ik zal vanmiddag even wat foto's plaatsen.

Mvg

jeroentjez

22 maart 2018, 23:28:46 #3 Last Edit: 22 maart 2018, 23:31:54 by jeroentjez
Hierbij de foto's van mijn valk.
ik hoop dat jullie kunnen zien of het een pop is of niet.
En kunnen jullie misschien zijn leeftijd een beetje schatten?
Ik geef hem extra veel aandacht en probeer hem zoveel mogelijk bij me hand in de buurt komen maar dit gaat nog erg lastig,
hij blaast nog steeds tegen me maar begint dan niet op ze stok te rennen of wat dan ook hij deinst alleen terug.
Ik hoor het graag van jullie.

Mvg Jeroen

Lin

Leeftijd is lastig. Geen ring om?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

jeroentjez

Nee helaas geen ring.
En ik begin het idee te krijgen dat ie bang is voor handen.

Lin

Lastig dan.
Ik zou zelf voor een pop gaan, maar je kan altijd veren trekken als je het wilt weten en opsturen om te testen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

Als ze bang zijn voor handen  is dat lastig idd
He  er hier ook eentje die daar last van heeft maar met heel veel geduld kom je er wel hor
Steeds opnieuw je hand in de kooi of in de buurt van de vogel houden meerdere keren per dag. Ga anders gewoon naast de kooi zitten en praat lekker tegen hem zodat hij aan je gewent raakt je hebt best kans dat hij of zij vanzelf uit nieuwsgierigheid naar je toe komt
Bij mij stapt de valk wel op mij n arm of voet maar ja om nou met je voet in de kooi te gaan zitten  :laugh:
Maar geduld geduld geduld
En trosgierst doet soms ook een hoop
Succes

jeroentjez

Jaaa dat doe ik nu ook elke dag zo vaak mogelijk me hand in de kooi steken. Hij staat naast me bank dus kan lekker veel tegen haar kletsen en fluiten.
K zie er nog geen vooruit gang in maar we blijven geduld hebben.

Lin

En hoe wordt er op trosgierst gereageerd? Wel opgegeten in je hand en maak je dan de stengel steeds korter?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

jeroentjez

Jaaa trosgier begint ie nu langzaam aan zeker uit me hand te eten. Gaat steeds iets beter gelukkig.

Vogelvrouwtje25

Fijn om te horen met een hoop geduld kom je er wel

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)