mijn eerste ronde van 2004!! Nieuwe foto's!!!

Gestart door Stijn dc, 18 april 2004, 01:59:32

« vorige - volgende »

Stijn dc

hoi

het tweede jong is gisteren uitgevlogen. Het derde vandaag, maar die is lekker terug in de nestkast gekropen. Nog even wachten dus. Ik heb ondertussen al beslist welke jongen mogen blijven. Ik hou zeker de cinnamon geparelde, en dan nog een mannetjes van koppel drie. Ik wil een gepareld mannetje koppelen met een witmasker popje, daar kan i kdan witmaskers, grijze, geparelde, en geparelde witmaskers uit kweken. Dat is ook weer iets nieuws voor mij :)

SDC:D

Paul

Hoi Stijn,

Wat leuk dat ze zijn uitgevlogen dan hebben ze zeker het grootste gedeelte achter zich en zullen ze al snel zelf eten.
Hoe is het met de vleugel van dat ene valkje afgeopen is dat weer aardig goed nu?
Ik was wel beneiuwd hoe het met hem ging.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

hij is nog niet uitgevlogen. VErder zie ik niets abnormaal aan die vleugel, wel wat opgedroogd bloed van toen, maar verder niets. Ik weet het wel te zeggen als ie uitvliegt, of een poging doet.

SDC:D

Paul

Hoi Stijn,

Ik denk dat de vleugel dan niet gebroken is geweest en dat ie nou weer gewoon genezen is :-)
Jonge valkjes zijn natuurlijk heel flexibel met hun botjes dus het zal eerder bezeren dan breken meestal geloof ik.
Ik ben benieuwd wanneer hij uitvliegt.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

ja, ik ben ook benieuwd. Maar op de plaats waar er een soort gat,nuja geen gat, waar er veren wegzijn komen er al wel nieuwe pluimendoor. Dus zal zen vleugel binnenkort wel intact zijn.

SDC:D

Stijn dc

hoi

ik kwam net thuis en i kzag dat het vakje met de 'slechte' vleugel uitgevlogen is. hij vliegt ook vrolijk rond, dus ik denk dat alles wel in orde is of komt.

SDC:D

Stijn dc

hoi

ook nr. Vijf heeft vandaag het ouderlijk nest verlaten. Ik heb gelijk het blok schoongemaakt en teruggehangen. Het werd al direct geinspecteerd, dus een volgende ronde is op komst denk ik.

SDC:D

Stijn dc

hoi

ik heb vandaag weer veel foto's gemaakt. ik heb nu momenteel geen tijd om ze te posten, maar jullie krijgen ze zeker nog te izne.

SDc:D

Stijn dc

hoi allemaal

hier zijn dan de langverwachte foto's van de vijf uitgevlogen jongen. Het vijfde cinnamon geparelde jong mag bij mij blijven. De rest gaat jammer genoeg wegmoeten. Dit zijn drie wildkleuren split voor (cinnamon) gepareld en lutino mannen, en 1 gepareld popje.









hier zien jullie de beschadigde vleugel van dat ene jong. Niet zo erg als het eruit ziet



en dit is het tweede jong van koppel drie: gepareld en split voor witmasker. Wss ga ik hier een mannetje van houden, en dan een witmasker popje kopen.



en dit is het jong dat bij de roodruggen ZAT. het was te fel afgezwakt en bleef achter in de groei. Daarom heb ik het bij koppel drie gezet, in de hoop dat ie het haalt.





Marianne

Hoi Stijn,

Het zijn mooie valkjes geworden hoor.
Veel succes met het vinden van goede baasjes voor je jongen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Stijn dc

hoi

ik denk dat ik ze nog een paar maanden houd, en dan ga ik ze wss naar een zeer goede handelaar in de buurt ga doen. Dez gaat perfect om met vogels, het is namelijk moeilijk om nieuwe baasjes te vinden hier in de buurt.

SDC:D