16 april 2024, 09:32:15

Binkie en Klaas

Gestart door Paul, 16 februari 2004, 16:34:09

« vorige - volgende »

Barbara

Hoi Paul,

ik blijf vooral het mannetje een schitterend valkje vinden!

Ik hed de birddiapers binnen. Ik heb Xena en Croky er een keertje ingewurmd, dat was toch moeilijker dan op die site stond. Je moet de vleugels er ook als het ware 'uittrekken' en dat vind ik wel riskant, je breekt zo een pen lijkt mij, misschien dat  ik er nog wat handiger in wordt.... Je moet ze ook echt oppakken om ze er in te kunnen stoppen, en daar houden mijn valkjes niet van, Dimi heb ik er daarom ook nog niet ingedaan, die gaat dan echt bijten. Toen Xena en Croky er eenmaal in zaten, bleven ze telkens met hun pootjes in het voorste stukje haken dat over de borst loopt, later zag ik op de site een heleboel foto's met 'aangeklede' valkjes en zag dat ik het nog wat hoger op moest trekken. Maar als het goed zit, denk ik dat ze er wel aan wennen, nu raakten ze telkens vast met hun pootjes en dat is voor zowel lopen als landen na het vliegen niet fijn. Ik wil ze nu eerst wat meer wennen aan oppakken en dan pas aan die birddiapers en die dan echt goed aan doen. Alleen voor Xena lijken ze toch wat te groot, ik hoopt dat ze nog wat forser wordt, ze blijft aan de kleine kant.

Helaas ben ik vergeten ze op de foto te zetten met die dingen aan, maar als ik het weer een doe, zal ik er zeker een foto van maken.

Als het allemaal niet lukt, mogen ze in het nieuwe huis niet meer in de woonkamer vliegen helaas, we willen echt de bank en ander meubilair sparen, dus dan kan ik ze bij me nemen als ik in de 'rommelkamer' ga computeren ofzo.

Groetjes,

Barbara

Kolkkie

Hoi Paul,

Wat zijn die jonge donders gegroeid zeg  :).
Zo te zien beginnen ze ook al erg ontdeugend en sloperig te worden.

Geef ze maar een lekkere knuffel namens mij.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Bianca

Hoi Paul ik heb een vraagje.
Jij hebt toch zo'n "real light" tl-balk?
Hoe ben jij daaraan gekomen?
Alvast bedankt Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Marianne

Hoi Paul,

Wat een kanjers zijn het geworden zeg.
Mooie foto's en leuke tekst erbij.

Groetjes Marianne

Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Bianca,

Ik heb de buis en de electronische tl balk gekocht bij de importeur van de lampen.
Dat is http://www.naturalite.nl/
Ik had hem de volgende dag binnen en kon hem per giro betalen.
Je kan ook een gewone tl balk nemen en alleen een buis bestellen maar dan knipperd de lamp en je vogels kunnen gestrest raken daardoor want die zien dat knipperen erger dan wij mensen.

Groetjes, Paul

Paul

Hoi Barbara,

Wel leuk dat je ze binnen hebt.
Hoe lang heb je er nu op moeten wachten?
Bij de grotere vogels werken ze met klitteband en dan doe je dat pakje zo aan.
Maar ik had ook een filmpje gezien waar ze een valkje in een pakje wurmde zonder klitteband dus ik denk dat de kleinere pakjes zo werken.
Dat lijkt me ook niet echt handig om dat elke keer zo te doen :-(
het moet makkelijk aan en uit kunnen anders hoeft het van mij ook niet.
Ik ben wel zeer geinterreseert in de exacte maten van het pakje ik wil zelf wat gaan maken maar dan nog verbeteren zodat het veel makkelijker aan gedaan kan worden.
Is dat op een of andere manier op papier over te trekken en dan in te scannen bijvoorbeeld?
Of moet ik een keer met pen en papier langskomen  :D
Als alles lukt dan maak ik een beter ontwerp dat misschien voor jou ook veel beter is.
Mijn schoonmoeder is heel handig met stof dus die gaat het in elkaar zetten,

Groetjes, Paul

Bianca

Hartstikke bedankt Paul, aan jou heb ik wat!!!
HIHIIHIHIHI
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Rene

Hoi Paul, Barbara,
CitaatDe man komt uit een cinnamon lutino en een cinamon geparelde pop
CitaatBij cross over 'springt' een split (bv lutino) tijdens de aanmaak van een eicel of spermacel lekker van bv gen X1 van pa af en kan dan in een andere spermacel van pa met X2 belanden (daar zit bv al parel op) en dus naar een andere jong gaan, zodat er toch opeens een lutino geparelde dochter tussen de geparelde en lutino's kan zitten.

Als ik dit zo lees krijg het idee dat er in geval van Calimero zo'n cross over geweest is. Want als vader Klaas zelf een lutino vader en een geparelede moeder heeft, dan komen de lutino en parel toch ieder op een ander gen terecht?  Klaas = cinamon spit {X1: parel X1} {X2: lutino} ?? ?? :o

-- Rene

Barbara

Volgens mij heb je gelijk Rene! Is Calimero die lutino cinnamon geparelde? Dat is dan wel een popje en idd een product van cross over!