28 maart 2024, 22:46:16

Valkparkiet boos op alles

Gestart door jtheiner, 28 februari 2018, 09:13:03

« vorige - volgende »

jtheiner

Hallo,

Sinds 7-7-17 hebben wij onze Kwek! We zijn er erg blij mee. Hij kan al kieke boe zeggen en pootje geven. Sinds de laatste paar weken begint hij om alles "boos" te worden. Nu hebben we gelezen dat dit mogenlijk de pubertijd is. Maar we beginnen nu toch wel een beetje ten einde raad te komen. Het is niet leuk voor hem om overal boos op te zijn.

Als voorbeeld: Hij vind speeltjes erg leuk, dus ik katten muizen speeltjes gekocht, voortaan doet hij alleen maar zijn vleugels breed maken en boos brabbelen. Zo ook voor touwtjes (vond hij vroeger leuk). Voeten is hij ook altijd boos naar. Ik heb papier snippers opgehangen, ook al boos.

Daarnaast begint hij erg veel te schreeuwen als je weg loopt van de kooi. We proberen dit te negeren, maar soms gaat dit bijna een uur lang door.

We proberen nu niet meer binnen te komen tot dat hij rustig is (hij begint al te krijsen als hij je hoort aankomen). Wanneer hij weer gaat krijsen gaan we meteen weg en kijken hem ook niet meer aan.

Hebben jullie nog tips om kwek weer wat rustiger te krijgen ipv alleen boos?

Bedankt!

Lin

Hoi,

Je zal het vast wel verwachten maar ik denk dat hij een soortgenoot mist.
Touwtjes zou ik niet teveel aanbieden als die erg rafelig zijn want als ze dat opeten verteerd dat niet.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)