19 maart 2024, 10:36:31

slechte eitjes

Gestart door lenny21, 28 februari 2018, 16:14:31

« vorige - volgende »

lenny21

Mijn vorige seizoen is helemaal mislukt. Het popje legde wel eieren die in het begin vol waren en bevrucht maar na twee weken kwam er lucht in de eieren en na twintig dagen waren het volledig windeieren. :( Weet er iemand wat het is of wat ik daar tegen kan doen?

Lin

Hoi,
Heb je er nog fotos van? Geef je voldoende kalk en haar en wat ligt er op de bodem van het broedblok?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

lenny21

op de bodem ligt er zagemeel

Lin

Je bedoelt houtvezels/zaagsel dus. Dat is prima. Maar krijgt ze voldoende kalk binnen en hoe oud is ze? Was dit haar eerste nestje?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

lenny21

kalk eet ze niet echt. ik denk een jaar of 4. ze heeft een keer een jong gehandicapten en dat was niet bij mij maar bij mijn vake.

Lin

Anders kan je  calci-lux kopen dat kan je door het water heen doen voor een tijdje. Hoe lang zit de man erbij en wat bedoel je met gehandicapt?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

lenny21

euh die gehandicapt moest er niet bij staan maar dat is mijn auto correctie... het moest gehad zijn.

Lin

Geef maar even dus extra kalk. Na twee mislukte nesten dan een jaar later weer proberen


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

lenny21

vorig jaar had ze drie mislukte nesten. Ik heb nu vier eitjes, ze zijn volledig gevuld met een luchtkamer van een halve centimeter hopelijk blijft dat ook zo. Als ik de eitjes schouw zie ik -net zoals vorig jaar- een patroontje in de eischaal zelf. Is dit standaart?

Lin

Hoi,

Ik weet niet wat je bedoelt. Kan je een foto plaatsen? Of ergens uploaden?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

lenny21

Mijn foto kan niet verzenden is er nog een ander optie buiten"Bijlagen en andere opties" om een foto te verzenden?