Aangeboden: Pop van ongeveer 1-1.5 jaar oud

Gestart door DibsRazell, 19 februari 2018, 13:02:24

« vorige - volgende »

DibsRazell

Bij dezen bieden wij ons lutino popje Mango aan om voor haar een nieuw thuis te zoeken waar ze op haar gemakje kan leven. We hebben haar nu iets korter als een jaar, maar helaas is het gebleken dat de situatie zoals hij is niet houdbaar is.

Even wat geschiedenis:

We hebben haar aangeschaft hopende dat ze een mannetje was, om zo een maatje voor ons andere mannetje (Vladimir) te hebben. Dit bleek dus niet zo te zijn achteraf gezien. Hij is zo geobsedeerd geraakt met haar, dat zij niet bij elkaar kunnen zijn (voor onze en haar gezondheid). Wanneer Mango in dezelfde ruimte is als hij, is zij het enige waar hij aandacht voor heeft, en laat haar ook geen moment met rust. Dit zou op zich niet zo heel erg zijn, ware het niet dat wanneer er iemand in de buurt komt (of überhaupt opstaat van de bank en binnen een straal van een meter van hem en Mango komt) hij Mango gaat bijten om haar zo weg te jagen (van wat ik gelezen heb bezitterig gedrag). Dit doet hij ook als ze opgesloten zitten in de kooi waarbij hij haar door de hele kooi jaagt. Daarnaast bijt hij ons ook erg hard wanneer wij hem op willen laten stappen als Mango in de buurt is. Zodra zij gescheiden zijn van elkaar komt zijn normale karakter naar boven en is hij de meest tamme valkparkiet ooit. Wij denken zelf dat dit deels komt omdat hij handopfok is, en wat sociale handigheid mist.

Mango vertoont overigens dit gedrag absoluut niet, en gedraagt zich ook niet anders wanneer ze wel of niet in de buurt van Vladimir is. Zij heeft wel enige interesse in hem als maatje zijnde, maar vind het ook meer als prima om in haar eigen kooitje of apart van hem te zitten (waar Vladimir helemaal door het lint gaat als Mango uit de kooi is en hij niet, kan het Mango weinig interesseren, en zit zij zonder problemen buiten de kooi). Hierom hebben we besloten om Mango een ander thuis te geven, omdat zij verder geen lastig gedrag vertoont.

We houden ze nu al een tijdje gescheiden van elkaar (Mango zit op onze vrije tijd kamer, en Vladimir in de woonkamer). Dit gaat op zich prima, maar we hebben de tijd niet om in afzonderlijke ruimtes 2 vogels genoeg aandacht en vrijheid te geven om gelukkig te zijn.

Wat betreft Mango, ze is niet helemaal handtam en vindt handen en mensen nog wel wat eng. Ze stapt wel zonder problemen op, en vind ze het ook niet erg om in de buurt te zitten op een speeltuintje of op je schouders. Ook haar voeren met de hand heeft ze geen problemen mee. Het komt ook nog wel eens voor dat ze vanaf haar kooi naar me toe vliegt en dan op mijn hoofd land (waarna ik haar naar m'n schouders verhuis).

Ik weet 100% zeker dat als zij in een thuis komt waar genoeg tijd en aandacht voor haar is ze compleet handtam te maken is. Toen we haar kochten was ze wild en moest niets van handen weten, ik heb toen ongeveer 2 weken nodig gehad voordat ze op wilde stappen, dus het is zeker wel te doen, maar met geduld en de bekende technieken.

Graag zouden we wel 30 euro voor haar willen hebben, het is mogelijk om de kooi waar zij nu in zit erbij te kopen, hier vragen we 50 euro voor. Mocht je ook de inboedel willen hebben (op de drink/eetbakjes en 2 horizontale stokjes na, natuurlijk) moeten we dat even bespreken.

Mvg,
Maikel.

naroos99

Hoi,
Dit is natuurlijk al een oud bericht maar heb je Mango nog zitten?