28 maart 2024, 23:16:38

geslacht

Gestart door Annemiekvdhorst, 13 februari 2018, 15:46:36

« vorige - volgende »

Annemiekvdhorst

13 februari 2018, 15:46:36 Last Edit: 13 februari 2018, 16:11:04 by Annemiekvdhorst
We hebben een valkparkiet van 3 jaar. Toen hij jong was werd gezegd dat het lutino witmasker mannetje was. Maar ik vermoed dat het een vrouwtje is, want hij fluit wel maar praat niet ( hij kan wel blaf geluiden maken).

Vogelvrouwtje25

Misschien handig om even een foto te plaatsen zowel mijn  mannetje en vrouwtje hebben zo hun fluit uurtje de ene s morgens en de ander s avonds
Mijn mannetje praat wel maar verdere als drie woorden  komt hij niet dus daar zou ik niet te veel op afgaan

Lin

Bij een albino (witmasker lutino) is het lastig om te zien. Zelf zie ik nog heel licht aan de onderkant van de staart nog wat v strepen lopen. Is het fluiten en dan met de vleugels wijd of een beetje onmelodische geluiden?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Annemiekvdhorst

Ik wilde ook een foto toevoegen maar krijg elke keer de melding dat het bestand te groot is.

Annemiekvdhorst

Hij maakt allerlei melodietjes naar niet echt bekende zeg maar. En zit vaak met zijn vleugels wijd als hij mijn dochter ziet want daar is hij helemaal gek op.

Vogelvrouwtje25

Je kunt je foto s verkleinen met een verkleinprogramme via Google en dan kun je ze wel plaatsen je nu t ze idd niet zo plaatsen
Als je googled op foto's verkleinen dan krijg je er een programma voor

Annemiekvdhorst

hier is een foto

Annemiekvdhorst

en hier nog eentje daar zie je hem helemaal.

Lin

Maar dit is een bleekmasker man. Het kan ook een geelwang zijn maar die zitten meer bij kwekers. Het is zeker weten een man. Hoe kom je aan deze?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Annemiekvdhorst

We hebben hem van iemand anders gekregen. Die deed hem weg want zijn dochter was er bang van. Hij was toen nog jong en had nog van die stippen als ze jong zijn. Naar nu weten we het dus dat het een mannetje is.

Lin

Waarschijnlijk zag ie er toen zo uit?

http://hobbykwekerijsephora.nl/wp-content/uploads/2017/10/opaline-bleekmasker-215x215.jpg

De mannen verliezen inderdaad de vlekken. Die vlekjes noemen we opaline. Het is dus een opaline bleekmasker.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Mannen gaan vaak wel schreeuwen als ze lang zonder partner zijn. Maar dat gaat nu wel goed begrijp ik?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

Toch gelukt zie ik met de foto, mooie man hor

Annemiekvdhorst

Hij gilt nogal vaak ja maar dan spreek mijn dochter hem even toe en dan is tie stil.

Vogelvrouwtje25

En dan krijgt hij precies wat hij wil nl aandacht  :laugh:
Maar idd ze kunnen flink gillen