28 maart 2024, 12:30:06

fluit niet meer

Gestart door naroos99, 1 februari 2018, 15:59:00

« vorige - volgende »

naroos99

Hoi allemaal,
Mijn valkje van bijna 1 jaar fluit niet meer sinds een bezoek aan de vogelarts op 12 januari.
We zijn langsgegaan omdat mijn lieverd maar veren bleef verliezen. Oorzaak volgens DA pikken door vitaminetekort. Gevolg was een vitamineshot en het overstappen op pallets. Daarnaast dagelijks natspuiten om pikken te voorkomen. Mijn valk kreeg eerst zaadjes en nu pallets van nutribird. Het was altijd een hele vrolijke valk, hij floot if you happy and you know it en andere deuntjes. Echter fluit hij nu niet meer.
Hij krijgt overigens wel wat zaad door z'n pallets heen ivm wennen.

Iemand die een idee heeft hoe ik mijn lieverd weer kan laten fluiten?
Ik fluit al z'n oude deuntjes naar hem en zeg ook vaak zijn naam, die die eerst ook zei.

Alvast bedankt...

carco

Heb je hem al eens gewogen?
Zou zomaar kunnen dat hij ontzettend afgevallen is.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Lin

Geef hem eens alleen zaas en kijk eens of hij dan ineens veel eet. Je volgt wel een stappenplan?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

naroos99

Citaat van: carco op  1 februari 2018, 17:01:50
Heb je hem al eens gewogen?
Zou zomaar kunnen dat hij ontzettend afgevallen is.

Groetjes: Caroline.


Hoi Caroline,
Ik heb hem eigenlijk alleen in het begin gewogen toen ik heb net had, dit was in juli vorig jaar. Hij woog toen 75 gram volgens mij.
Ik heb hem net gewogen en hij weegt nu 95 gram. Ik denk niet dat ie echt te mager is met dit gewicht...

Groetjes  Nathalie

naroos99

Citaat van: Lin op  1 februari 2018, 20:45:22
Geef hem eens alleen zaas en kijk eens of hij dan ineens veel eet. Je volgt wel een stappenplan?


Hoi Lin,
De dierenarts heeft idd een stappenplan meegegeven, dit hield in zaad en pallets door elkaar geven en goed opletten of hij de pallets eet, zodra hij deze eet kan je het zaad weglaten.
Dit heb ik dus gedaan zodra ik hem zag eten van de pallets. Echter ging hij daarna elke keer als hij uit z'n kooi was naar z'n voorraadbak met zaad toe. Toen heb ik hem dus wat zaad gegeven en dit viel hij idd erg aan. Daarna heb ik dus weer het zaad maar gemengd met de pallets...

Hij heeft zojuist wel even zijn naam gezegd en een deuntje gefloten  ;D  alleen dit was helaas ook maar eenmalig...

carco

Citaat van: naroos99 op  2 februari 2018, 11:57:15
Citaat van: carco op  1 februari 2018, 17:01:50
Heb je hem al eens gewogen?
Zou zomaar kunnen dat hij ontzettend afgevallen is.

Groetjes: Caroline.


Hoi Caroline,
Ik heb hem eigenlijk alleen in het begin gewogen toen ik heb net had, dit was in juli vorig jaar. Hij woog toen 75 gram volgens mij.
Ik heb hem net gewogen en hij weegt nu 95 gram. Ik denk niet dat ie echt te mager is met dit gewicht...

Groetjes  Nathalie


Het gewicht is prima, dus daar ligt het inderdaad niet aan.
Misschien de tijd van het jaar? In de rui?
Klik op het plaatje voor onze site!