28 maart 2024, 11:44:45

Benen staan uit elkaar

Gestart door valkparkiet80, 23 januari 2018, 12:38:30

« vorige - volgende »

valkparkiet80

1 van mijn jonkies 8dgn oud die zijn benen staan in een spagaat. Wat kan ik daar aan doen of is het gewoon pech?

Lin

Foto?

http://www.parkietenfun.nl/ziekten/spreidpoten/#.WmeF6zfvJPY
Hier kan je echter niet te lang mee wachten dus probeer het op de manier zoals hierboven beschreven of dat lukt.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

24 januari 2018, 06:34:02 #2 Last Edit: 24 januari 2018, 06:50:24 by valkparkiet80
Hoe lang moet dat blijven zitten?

Lin

25 januari 2018, 07:45:19 #3 Last Edit: 25 januari 2018, 20:45:34 by Lin
Je moet het nu wel al vastmaken vandaag voordat je te laat bent. Regelmatig even los maken en dan kijken hoe het gaat.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Ze zitten nu vast. Ik hoorde zeggen net zolang vast laten zitten tot ze 'staan'

Lin

JA gewoon regelmatig kijken.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Ik zal regelmatig kijken. Nog even een vraag kan het komen door dat ze zo'n 5 dgn te vroeg geboren zijn?

valkparkiet80

Het oudste jonkie met spreidbenen is overleden en met de jongste gaat het ook slecht ben zelf aan het voeren. De ouders doen het niet meer

Lin

Kunnen ze niet bij een ander koppel met jongen van die leeftijd? Hoe oud zijn anderen jongen?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Ondertussen is het ander jonkie met spreidbenen ook overleden. Ze hebben nu nog 1 jonkie die vandaag 14dgn oud is. Daar gaat alles goed mee en voeren ze heel goed

Karincody

Agossie wat een pech zeg,
Gelukkig gaat het goed met die ene

valkparkiet80

Ja gelukkig wel ben er helemaal kapot van

Karincody

Ach ja dat kan ik heel goed begrijpen.
Sterkte

valkparkiet80

Dank je we. Ik hoop dat het daar bij blijft. Heb nu 10 jonkies nr 11 is onderweg en nog 13 eitjes

Karincody