Vorige week viel me op dat de snavel van mijn mannetje van 7 nogal lang is geworden en ik ben bang dat hij het niet meer zelf af gaat slijpen.Dit is nooit eerder voorgekomen en In oktober was zijn snavel nog niet te lang.
Ik heb het vermoden dat hij de laatste maanden voornamelijk sepia schelpen heeft gesloopt i.p.v. zijn mineralenblok en zitstok. Ik heb inmiddels een extra blok opgehangen en de zachte sepia weggehaald.
Ik hoop dat bovenstaande de reden is maar ik wil zo spoedig mogelijk uitsluitend of er mogelijk iets anders aan de hand is. Morgenochtend kan ik contact opnemen met de vogelarts.
Hij lijkt niet ziek, is vaak vrolijk en actief
en krijgt al 2 jaar vloeibaar osteovit/amino/calcitat supplement van de vogelarts.
Toch moet er nu waarschijnlijk snel iets aan zijn snavel gedaan worden het probleem is dat meneer niet zo tam is.
Ik woon zelf in Noord-Limburg en ik heb altijd contact met dierenkliniek Keistad maar ik denk niet dat het mogelijk is om met hem naar de dierenarts toe te gaan.
Ik zie wel dat ze ook thuisbezoek kunnen doen maar heb wel het idee dat hij gaat tegenstribbelen of stressen als zijn snavel geknipt moet worden.