28 maart 2024, 18:05:20

Broedseizoen 2018

Gestart door valkparkiet80, 7 januari 2018, 12:15:12

« vorige - volgende »

Lin

Citaat van: valkparkiet80 op  5 maart 2018, 06:44:44
naar mijn idee heeft die geen zwarte veren. En wat is die witmasker zie foto voor geslacht?
dat ligt eraan of de vader een cinnamon is zo nee dan kan je het niet zeggen.Als de vader een cinnamon is dan is dit een man.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Hallo Lin
Ik twijfel daarom even navragen bij jou.
Foto 1 en 2 zijn de jonkies. Wat is het geslacht?

valkparkiet80

Foto 1 de moeder
foto 2 de vader

Lin

Beiden zijn opalines vokgens mij geen cinnamon opalines. Maar dan zou ik een betere foto moeten zien.  Geslacht is niet te zeggen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Hier nieuwe foto's mss van belang om te weten. maar hun hebben uit hun vorige nest ook een opaline witmasker gehad.

Lin

Dat zie er wel uit als cinnamon opaline. De vader is een cinnamon toch geen wildkleur? want dan is het een pop.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80


Lin

Jong is volgens mij ook bruinachtig. Dit zou dan pop moeten zijn omdat de moeder dat niet is.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Ik heb van een paar koppels allemaal jonkies dood in het ei.  Als het ei zwart word haal ik het weg en dan zie ik een dood jonkie er in. Hun gaan zelf in bad om de eitjes nat te houden. Kan ik daar nog wat aan doen?

Lin

Hoe groot is het jong? Al bijna volgroeid? Gaan ze vaak van nest af of zie je dat het ei stuk is?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Bij 1 koppel zijn ze wel volgroeid en die hebben dit jaar al 3 jonkies gehad uit een eerder nest. Daar zi de pop het meeste op de eitjes en gaat ze er alleen uit om te eten en dan gaat de man er op zitten. En bij de andere koppels zitten ze er om de beurten op en zijn ze niet volgroeid De eitjes zijn dan gewoon heel

valkparkiet80

Dit is een pop. Is dit een witmasker opaline?

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Kijken hoe goed ik ben  ;D
Vader wildkleur
Moeder witmasker opaline
Jonkie 1 Wildkleur split voor opaline ? Man? Deze 3 foto's zijn van hun eerste jonkie

valkparkiet80

Jonkie 2 zelfde ouders wildkleur split voor opaline? Man?