28 maart 2024, 18:42:44

Broedseizoen 2018

Gestart door valkparkiet80, 7 januari 2018, 12:15:12

« vorige - volgende »

valkparkiet80

Ze hebben vorig jaar 2 nesten gehad waar maar 1 eitje per nest bevrucht was en bij beide nesten waren het albino's En de witmasker dan mannen of is het geslacht dan onbekend

Lin

Bij de witmaskers weet je het niet.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Bedankt lin. dan weet ik dat. weer wat geleerd.

valkparkiet80

heb nu 14 jonkies en nog 19 eitjes de eerste jonkies mogen rond 27-2 verhuizen

Lin

Ik ben benieuwd hoeveel jongen je op het einde van het seizoen hebt gehad.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Ik heb nu 17 jonkies zitten. waarvan de jongste een paar uur oud is. Ik ben ook wel heel erg benieuwd. Vorig jaar zat ik rond de 35

Lin

Dat is best veel. Met hoeveel koppels?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Met 9 koppels. het koppel met birdy en aboo hebben altijd 6 eitjes en alles is dan bevrucht. Net zoals bello en pico meestal 6 eitjes en daar is zeker 5 van bevrucht.

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Hallo Lin
Weer even een vraag je dit jonkie heeft wit dons en rode ogen en krijgt denk ik witte veren kun je mij vertellen wat het geslacht is?

valkparkiet80

vader witmasker

Lin

Wit dons en rode ogen is een witmasker lutino (albino), witmasker pale fallow of witmasker bronze fallow. Maar voor fallow heb je die mutatie in beide ouders nodig. Die kans is heel klein. Ga er maar vanuit dat de witmasker man split lutino is. Je kan nu wel mooi testen of de moeder niet een albino is. Als je meerdere albinos gaat krijgen moeten sit poppen zijn. Test je er een en dit is een man dan is de moeder dus ook een albino(wat ik denk) en geen bonte witmasker.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Hallo Lin
De andere uit het nest is een witmasker. Niet uit dit zelfde nest. Ze hebben per net maar 1 bevrucht eitje.Als het jonkie wat ouders is zal ik nog eens een foto voor je plaatsen nu denk een dag of 9oud.

valkparkiet80

Hallo Lin.
Valt er al wat meer over de mutatie en geslacht te zeggen? Mss ook wat meer info over de oudres

Lin

Het is een witmasker lutino. Geslacht kan je nog niet zeggen want ik heb mijn twijfels bij die moeder of die dat ook niet is. Laat je deze testen op geslacht?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)