28 maart 2024, 15:16:09

Broedseizoen 2018

Gestart door valkparkiet80, 7 januari 2018, 12:15:12

« vorige - volgende »

valkparkiet80

Broedseizoen 2018

Koppel 1; Pico een cinamon man en bello opaline pop

Koppel 2; Bo een witmasker man en Tweety albiino met zwarte ogen

Koppel 3; Birdy wildkleur pop en Aboo cinamon man

Koppel 4; Kwiki witmasker man en coco opaline witmasker pop

Koppel 5; Bas man wildkleur en lisa pop opeline witmasker

Koppel 6; Spooky witmasker man en Lana opaline witmasker pop

Koppel 7; Pablo lutino pop. broed alleen paart met Bas

Koppel 8; Wit met zwarte vlekken [bont?] Daan man en tess cinamon pop

Koppel 9 naamloos hahaha Pop cinamon man wildkleur

Dit zijn geloof ik al mijn koppels als ik er geneen vergeten ben ;D.




Koppel 1 heeft 4 Jonkies [zie foto 1]

Koppel 2 Heeft na tig onbevruchte nestje nu 1 jonkie ben benieuwd wat voor mutatie het gaat worden [zie foto 2]

Koppel 3 heeft nu 3 eitjes eerste kan uit komen op 21-1-18

Koppel 8 heeft 5 eitjes en dit is hun aller eerste nestje eerste eitje kan 14-1-18 uit komen

Lin

Leuk. Als ik de tijd ervoor had zou ik zeker weer beginnen met een dagboek. Ik heb het jaren gedaan.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Koppel 4 heeft nu ook 1 eitje

Lin

Zijn al je valkjes koppels of kweek je met sommige niet?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Eigenlijk is koppel 2 geen koppel Bo hoort bij Amy een wildkleur pop alleen Amy wil niet paren. Dus heeft bij een ander paar vrouwtje gezocht tweety. Als straks het jonkie oud genoeg is en zelfstandig eet dan gaat bo weer naar Amy toe. Bo en tweety zoeken elkaar alleen maar op als hun kont de baas is.

Zo heb ik 2 manke valkjes samen in een kooi in de woonkamer allebei mankeren ze wat aan hun pootje en het popje die gaat nu sinds gisteren als een kipje zitten en het mannetje die weet niet wat hij hier mee aan moet. Loopt wel naar haar toe en fluit dan heel mooi vleugels in een hartvorm. Die hebben ook geen broedhok.

Als ze een nestje willen prima maar je zorgt er wel zelf voor.

valkparkiet80

Even een update

Koppel 1; Met de jonkies gaat het heel erg goed de oudste is zo brutaal als ik weet niet wat

Koppel 2; Hun hebben 1 jonkie nu 8 dagen oud de ogen nog niet open en ben benieuwd wat het wordt

Koppel 3; Hebben 5 eitjes de 22-1-18 komt het eerste eitje uit

Koppel 4; Hun hebben nu 4 eitjes ben heel erg benieuwd eerst onbevruchte eitjes gehad en vorig jaar 2jonkies

Koppel 5; Nog helemaal niks gebeurd

Koppel 6; Nog helemaal niks gebeurd

Koppel 7; Nog helemaal niks gebeurd

Koppel 8; Nog helemaal niks gebeurd

Koppel 9; Gisteren 2 jonkies geboren ze hebben nu nog 2 eitjes die uit kunnen komen

Lin

Uit koppel twee komen alleen witmasker mutaties dus een witmasker lutino (albino kan ook) als de man split voor lutino is.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Waren de andere eitjes niet bevrucht bij koppel 2 ?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Nee lin die waren niet bevrucht nog even een vraag. Dat jonkie van koppel 2 is nu 9 dagen oud en de ogen zijn nog niet open is dat niet wat laat? Weet je toevallig ook wat daar uit komt voor mutatie? pop wit met zwarte ogen. en man witmasker. Hoe zet ik dat in jullie calculator lutino pop met witmasker man?

Lin

Heb je een nieuwe foto van dat jonkie? totaal wit met zwarte ogen en verder geen kleuren dus? dan is het een bonte witmasker als het echt zwarte ogen zijn. Er kan natuurlijk nog wel nog opaline cinnamon en of bont inzitten. Dat zie je over een week wel.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Hallo Lin.

Ik zal vanmiddag even een foto maken van de moeder en het jonkie. Het jonkie is nu 10dagen oud

valkparkiet80

Hoop dat de foto's goed zijn.

Lin

Kan je een wat betere foto maken, ik kan niet eens de kleur dons en de ogen zien..


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

19 januari 2018, 07:59:24 #13 Last Edit: 19 januari 2018, 08:17:28 by valkparkiet80
 Witte dons heeft die. ogen zijn onder tussen gelukkig open. 12dagen oud. Kan je al iets zijn wat het wordt?

valkparkiet80

Citaat van: valkparkiet80 op 19 januari 2018, 07:59:24
Witte dons heeft die. ogen zijn onder tussen gelukkig open. 12dagen oud. Kan je al iets zijn wat het wordt?