28 maart 2024, 20:02:12

Broedseizoen 2018

Gestart door valkparkiet80, 7 januari 2018, 12:15:12

« vorige - volgende »

valkparkiet80

Nee ik laat hem/haar niet testen. Maar nog even een vraag. Ik zie niks van witmasker alleen maar witte veren

Lin

De officiele benaming is witmasker ino. Tezamen wordt dat gezien als albino. :D


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Hallo Lin.
Daar ben ik weer voor jou kennis  :D
Foto 1 de moeder. foto 2 de vader Foto 3 en 4 hun jonkies. Kan je mutatie en heel mss het geslacht zeggen? Alsvast weer bedankt

valkparkiet80

28 februari 2018, 10:53:37 #63 Last Edit: 28 februari 2018, 10:55:52 by valkparkiet80
foto 3 en 4

Lin

Ik zit in de trein met heel traag internet dus ik kan ze niet vergroten.

Wat ik zo zie is vader split opaline. Jong 1 is volgens mij opaline cinnamon (lichter dan nummer twee toch?). Wat heeft nummer twee voor dons, wit?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Nr 2 heeft wit dons en zijn veren zijn zwart/wit. En de moeder is dat gewoon opaline? En kan je wat over het geslacht zeggen?

Lin

Moeder is gewoon opaline en split witmasker. Is de vader lichter van kleur qua grijs (vleugeluiteindes?) De opaline cinnamon is pop.

De andere is een gewone witmasker. Dan is het even afhankelijk of de vader cinnamon of wildkleur is. Hij is iig split witmasker.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

De vader heeft alleen de kleur van cinamon dus geen lichtere kleur over zich heen.

Brutale hebben de halve wereld  :D. En wat is dit voor mutatie het is een man

valkparkiet80

Ik heb nog even een paar foto's vd vader voor je genomen mss schept dat voor jou nog wat meer duidelijkheid 2vd rug.

valkparkiet80

Dit is ook nog een jonkie van hun. Wat voor mutatie en geslacht is dit? De donkere veren zijn bruin

Lin

Citaat van: valkparkiet80 op  4 maart 2018, 06:56:57
De vader heeft alleen de kleur van cinamon dus geen lichtere kleur over zich heen.

Brutale hebben de halve wereld  :D. En wat is dit voor mutatie het is een man


Bonte. En ik zie wat vlekjes nog dus volgens mij was die eerst opaline?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Vader ziet er wel cinnamon uit. Niet echt zwarte veren toch?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Citaat van: valkparkiet80 op  4 maart 2018, 08:16:51
Dit is ook nog een jonkie van hun. Wat voor mutatie en geslacht is dit? De donkere veren zijn bruin


Als vader een cinnamon is dan is dit een pop. Dit is een cinnamon opaline witmasker. Die gaat heel mooi worden.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

naar mijn idee heeft die geen zwarte veren. En wat is die witmasker zie foto voor geslacht?

valkparkiet80

Citaat van: Lin op  4 maart 2018, 19:33:16
Citaat van: valkparkiet80 op  4 maart 2018, 06:56:57
De vader heeft alleen de kleur van cinamon dus geen lichtere kleur over zich heen.

Brutale hebben de halve wereld  :D. En wat is dit voor mutatie het is een man


Bonte. En ik zie wat vlekjes nog dus volgens mij was die eerst opaline?

Geen idee of die bonte opaline was hij is nu een jaar of 3.5 a 4