28 maart 2024, 22:08:36

Bange valkparkiet.

Gestart door Heidi69, 3 januari 2018, 10:42:39

« vorige - volgende »

Heidi69

Sinds 3 maanden hebben wij een valkparkiet, onze 2e. Hij was 12 weken toen we hem kochten. Hij is ontzettend bang. Schrikt van alle huisgeluiden, van licht dat aan gaat (ook licht dat verandert op tv), schreeuwt veel,... Maar hij fladdert door de kooi en wil bijten als mijn hand in de kooi komt. Zelfs met trosgierst laat hij zich niet lokken. Hij is stil als ik bij de kooi zachtjes tegen hem praat, maar voor mijn hand blijft hij bang. Zal hij iets hebben meegemaakt in de 12 weken voor hij bij ons kwam? En hoe krijg ik hem zover dat hij mij vertrouwt?

lievaapje

hm dit heb ik ook heb drie valkjes maar erg schrikachtig schrikken van elk geluid of wat er buiten gebeurd
ze fladderen dan door de hele kooi heen. ik heb ze nu een jaartje of vier ik lees dit topic ff mee groetjes lievaapje

Lin

De andere even uit de kooi halen en blijven oefenen met hem alleen in de kooi met iets wat ie lekker vindt.  Klimt hij ook de kooi door en roept dan veel want dat is dan onrust en dan wil ie eruit. Maar zolang hij erg bang is zou ik dat niet doen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)