28 maart 2024, 20:11:38

5 jarige vakjes naar buiten

Gestart door feline, 20 december 2017, 11:55:43

« vorige - volgende »

feline

Hallo iedereen,
Ik heb 2 mannelijke valkparkieten. Ze zijn nu rond de 5 jaar, en niet tam. Ik heb ze nu in een vrij grote mooi in de woonkamer staan, maar vond het toch zielig omdat ik ze niet los kan laten vliegen. Ik zat eraan te denken om een volière van ongeveer 3 x2x2 te bouwen in de tuin, met een binnenhok. Maar mijn vraag is : deze vogels zijn nog nooit voor lange tijd buiten geweest, dus kunnen ze de kou en de verandering wel aan? Ik wil echt wat het fijnste voor ze is, dus ik hoop dat jullie me wat advies zouden kunnen geven..

valkparkiet80

Wachten tot het voorjaar is en de tempraturen beter zijn. Volgend jaar deze tijd kan het dan wel al zou ik wel een binnenhok bouwen zodat ze daar in de nachtelijke uren kunnen zitten

feline

Citaat van: valkparkiet80 op 20 december 2017, 12:44:53
Wachten tot het voorjaar is en de tempraturen beter zijn. Volgend jaar deze tijd kan het dan wel al zou ik wel een binnenhok bouwen zodat ze daar in de nachtelijke uren kunnen zitten


Maar kunnen ze dat verschil van binnen naar buiten we goed hebben? Krijgen ze het dan niet heel koud opeens en kunnen ze al die nieuwe ervaringen aan?

valkparkiet80

Ze kunnen dan gelijdelijk aan de tempraturen wennen. en gaan dan met de tempraturen mee. Stel het is nu bij jou binnen 21 graden en je zou ze nu naar buiten doen zal een graad om 4 zijn buiten nu dan krijgen ze gelijk een schok van 16graden verschil. Persoonlijk zou ik ze gewoon binnen laten en helemaal niet naar buiten doen

Vogelvrouwtje25

Mijn valkjes wonen binnen maar als ik zomers op e camping woon dan staan ze daar vaak met kooi en al buiten en dat gaat prima want dan is de temperatuur buiten veel hoger
Ook gaan ze hier thuis met het voorjaar ook wel met kooi en al naar buiten zodra het weer het toelaat
Ik zou zeker wachten tot het voorjaar met het bouwen en verhuizen naar buiten
Nu is het veel te koud en overleven ze het niet of worden ze ziek
Het zijn en blijven tropische vogels
Maar als je een goed nachthok hebt wind en waterdicht en vorstvrij kunnen ze er best aan wennen je bent niet de enige die ze buiten houd

Lin

Als je rond april met mooi weer naar buiten doet is de meeste kou voorbij. Vervolgens kan je ze buiten laten wennen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

feline

Citaat van: valkparkiet80 op 21 december 2017, 06:04:11
Ze kunnen dan gelijdelijk aan de tempraturen wennen. en gaan dan met de tempraturen mee. Stel het is nu bij jou binnen 21 graden en je zou ze nu naar buiten doen zal een graad om 4 zijn buiten nu dan krijgen ze gelijk een schok van 16graden verschil. Persoonlijk zou ik ze gewoon binnen laten en helemaal niet naar buiten doen


Waarom niet? Ze kunnen bij mij binnen namelijk niet rondvliegen en ze zijn niet Dan, zou het dan niet beter zijn als ze wel vrij kunnen rondvliegen?

Vogelvrouwtje25

Ik zeg ga voor vliegen buiten ipv zitten binnen zeker als ze niet tam zijn  en hun kooi niet open kan er zal een wereld voor ze open gaan
Maar idd wachten tot het voorjaar