2017-12-07 Gevonden Lutino in Heiloo (NH)

Gestart door Arjan-001, 8 december 2017, 10:22:56

« vorige - volgende »

Arjan-001

8 december 2017, 10:22:56 Last Edit: 8 december 2017, 10:25:12 by Arjan-001
Hallo,

Gisteren is een Valkparkiet bij ons aangevlogen. Mijn vrouw heeft hem naar binnen gelaten aangezien hij bij de voordeur zat te roepen.



Meer foto's op https://www.audiodude.nl/?p=1473

Zit nu in een vissen aquarium, en dat kan natuurlijk niet te lang duren.

Bosje

Fijn dat hij wel binnen zit, is de vogel geringd? Er zit een vogelopvang vlakbij jullie in Krommenie, die is van een kennis van mij Peter Swart. Daar kan je hem wel brengen als je niet weet wat je met hem moet doen. Peter zorgt dan dat hij bij diverse instanties wordt aangemeld ook en mocht de eigenaar niet gevonden worden zorgt hij ook voor herplaatsing.

Arjan-001

Hij is niet geringd. Ik zal hem na het weekend wel heenbrengen. Kunnen de kids er nog even van genieten. De kinderen (9 en 13) vinden de vogel hartstikke leuk en willen hem houden :-) Maar ik heb helaas niet genoeg ruimte voor een volliere voor een vogel van dit formaat. Hij is half tam en wil niet geaaid worden of op/bij je zitten. De 2 keren dat we hem los in de kamer hebben gelaten om hem wat ruimte te geven om te vliegen, knalde hij tegen de muren aan. Dus dat is niet ok. Nu lijkt een van mijn muren wel op een rotswand, maar het is een plaatje, en dus geen relief of houvast. Is er dan wat mis met zijn gestel ? Ik zie wel wat oude wonden op de vleugels.

Hij spreid zijn vleugels ook maar zelden. Is dat normaal ?

Bosje

Ik heb de opvang al op de hoogte gebracht dat je eventueel contact met ze opneemt. Ik heb je ook een email gestuurd met hun telefoonnummer. het is normaal dat hij tegen de muren opvliegt en wellicht neerstort, hij is niet bekent in jullie huis en weet niet waar hij kan landen. Kan ook zijn dat hij een neurologisch probleem heeft, misschien buiten opgelopen maar de opvang komt daar vrij snel achter dan.

Bosje


Bosje

Valkje is inmiddels naar de vogelopvang in Krommenie gebracht bij Peter Swart.

Bosje


Bosje

Extra foto