Nieuwe thuis gezocht voor 2 niet handtamme valkjes

Gestart door Sunne, 2 juli 2018, 13:41:05

« vorige - volgende »

Sunne

Met pijn in het hart zoek ik een nieuwe thuis voor mijn twee valkjes en eventueel mijn Catharinaparkiet.

Wat info : de vogels wonen in mijn atelier wegens allergie van mijn man. Deze winter heb ik een muizenplaag gehad omdat ze op het eten van de vogels afkwamen, dit wil ik nooit meer, niet voor de vogels en niet voor mezelf. En ook omdat ik ze minder vrijheid kan geven dan vroeger denk ik dat ze best een nieuwe start krijgen in een ander huis. Ik hoop in deze groep iemand te vinden, want ze gaan uiteraard enkel weg naar een goede thuis, vandaar dat ik ze niet graag op 2dehands (Belgische marktplaats) wilde zetten.

Het gaat om 2 popjes : de bonte witmasker is Jussi, ong. 4 jaar oud en de geparelde is Rogerke (ok, foute naam ;-) ). Rogerke ligt me bijzonder nauw aan het hart. Ze is zeker 11-12  jaar oud en heeft de eerste 6 jaar van haar leven gesleten in een veel te kleine kooi zonder er ooit uit te mogen. Haar voetjes zijn een beetje misvormt door verkeerde zitstokken die eerste 6 jaar, maar daar heeft ze geen last meer van. Ze is hier van een angstige vogel met schrik voor iedere verandering helemaal opengebloeid. Rogerke kan niet vliegen, alleen fladderen, al sinds ze hier is.

Ze zijn niet tam, maar ze komen wel trosgierst uit de hand eten. Met wat doorgedreven aandacht denk ik dat ze wel terug tammer zullen worden (Jussi is ooit met de hand opgevoed, denk ik en was een beetje tam toen ik haar kreeg)

Verder zit er momenteel ook nog een Catharina man bij. Zijn vrouwtje zit al 3 weken bij de dierenarts, maar ze gaat het waarschijnlijk niet halen 😪  dus die zou ik liefst bij een ander Catharina vrouwtje zien. Catharina's vormen zeer hechte koppels en zonder partner blijven vind ik voor hem echt niet wenselijk. Ik kijk voor hem ook nog apart voor een andere thuis.

Hun kooi (en alle andere benodigheden) is eventueel over te nemen. Het is een kooi die ik zelf heb samengesteld van 2 aparte Montana kamervolières. Ik vond geen geschikte grote kooi (veel deurtjes, je kan overal aan, de poten zijn hoger gemaakt omdat de vogels liever hoog zitten enz.). Eventueel is zijn daar terug 2 aparte kooien van te maken.  Ik woon in regio Antwerpen, maar een uurtje rijden om ze te brengen eventueel heb ik er wel voor over. Als ze maar goed terechtkomen. De foto's zijn buiten genomen tijdens grote schoonmaak van de kooi :-)

Lin

Mocht je niemand kunnen vinden dan weet ik wel wat opvang adressen. Breng wel je valkparkieten als je niemand kan vinden dan zie je waar ze terecht komen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sunne

Dank je. Ik heb contact met iemand ondertussen en ben daar wat over aan het nadenken. Zou ze inderdaad wel zelf brengen.