28 maart 2024, 14:55:47

Bebloede veren

Gestart door naroos99, 3 december 2017, 15:28:23

« vorige - volgende »

naroos99

Hoi,
Mijn valkje heeft een bebloede staartveer lijkt het wel en ook bij een slagpen zitten er wat rodige vlekjes op (zie foto's).
Mijn valkje was gekortwiekt toen ik hem kreeg, aangezien hij een vleugelbeschadiging had en het dus beter was om hem niet te laten vliegen volgens de kweker. Hij is nu al heel lang aan het ruien, sinds begin augustus ongeveer, is dit normaal? Maar hij krijgt nu wel weer slagpennen en probeert dus te vliegen waarbij hij dan af en toe niet soepel land, dus ik dacht misschien komt het hier door?

Wat denken jullie dat de oorzaak is en wat moet ik hier aan doen?

Groetjes

Lin

Ja waarschijnlijk komt het daardoor. Ik zie dat je een lutino hebt. Die hebben rode ogen en zien snachts minder goed. Heb je ook een nachtlampje aan ? Als een veer vol met bloed zit dan kan hem eruit trekken. Zit die er?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

carco

Citaat van: Lin op  4 december 2017, 12:14:33
Als een veer vol met bloed zit dan kan hem eruit trekken. Zit die er?


Beter om deze gewoon te laten zitten en niet eruit te halen. Kans is nl groot dat als je hem eruit trekt ook de veer die daarna terug komt zo wordt. Als ze er geen last van heeft, afblijven!
(Toevallig pas van een vogelarts gehoord.)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Lin

Dan moet ie goed bedekt zijn en idd geen last van hebben. Ik trek ze er altijd uit want zie te vaak dat het lastig voor ze is.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)