19 maart 2024, 09:40:41

Verschillende vraagjes

Gestart door Belleken, 29 november 2017, 22:07:26

« vorige - volgende »

Belleken

Wij hebben net een valkparkietje in huis (4 daagjes). Van een kweker en ze is ook heel tam. Chica is geboren op 10 oktober.
Nu heb ik toch enkele vraagjes. Wij geven haar gewoon valkparkieten voeding en ze heeft ook maagkiezel ter beschikking en trosgierst. Elke dag geven we haar een stukje groente of fruit, het ene lust ze al wat meer dan het andere. Mijn vraag is of dat niet te veel is, we hebben nu gemerkt dat ze toch wat diarree heeft of zou dit kunnen komen door de overschakeling nog van pap naar zaadjes? Ik weet ook niet goed hoeveel ze mag eten. We hebben ze eens gewogen en ze weegt nu 82gr.
Moet het valkparkietje geringd worden?
Weet er iemand een vogelarts in de buurt van Zottegem, in geval van..
Moet ze dagelijks gewassen worden?(daar is ze precies niet verzot op)
Veel vragen maar ik ben dan ook een leek :)

carco

Eet Chica wel goed? Want eigenlijk is ze net te jong verkocht aan jullie.
Iedere dag groente en / of fruit geven is niet goed, daar krijgt ze de diarree van. Hooguit 2 keer in de week is meer dan voldoende.
Een valkparkiet wordt geringd als de ogen open gaan, rond een dag of 10, op deze leeftijd kan dat niet meer. Is ook niet verplicht.
Er staat op het forum een lijst met vogelartsen.
82 gram is niet zwaar, maar houdt het gewicht goed in de gaten, want kan ook dat dit bij haar past.
Dagelijks wassen is echt niet nodig hoor, je kan af en toe een badje in de kooi zetten of haar nat sproeien? Een kwestie van aftasten wat ze fijn vindt.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)