19 maart 2024, 04:06:28

doodziek ineens en overleden

Gestart door chipp, 28 november 2017, 16:00:43

« vorige - volgende »

chipp

wie kan mij helpen ?

Dinsdag heb ik een valkparkiet gekocht van 5 maanden oud in een dierenwinkel. Hij was tam en lief tegen iedereen. Na de aankoop heb ik de parkiet op een rustige plek in de huiskamer gezet op 2 meter afstand van mijn Engelse parkiet.

op donderdag is die uit de kooi geweest rustig op zijn kooi gezeten heb hem wat zien eten en drinken, allemaal heel rustig de vogel heeft nog geen geluidje of iets gemaakt dus nog even wennen.
vrijdag ook weer de kooi uit. mijn Engelse zat naar hem te fluiten maar geen kick van de valk alleen even eten drinken en de kooi uit en dood stil zitten, ahja hij moet wennen dus lekker rustig aan.

zaterdag hele dag in de kooi zag hem wat eten en drinken. In de avond ging hij ineens op de bodem zitten als een bolletje. de volgende ochtend zat hij nog steeds zo alleen nu ook nog eens heftig te trillen hij kon amper zijn ogen openhouden. Met spoed naar de vogel arts uiteraard weet die niet wat het kan zijn, metacam mee (pijnstiller) en Marbocyl moest een week lang elke dag druppeltjes geven. Ook had ik de zelfde dag een infrarood lamp op de kooi gezet.

de volgende ochtend maandag dus, trof ik hem nog erger aan hij lag op zijn buik te trillen als een gek ogen dicht, ik snel de medicatie toegediend hij lag al kreunend in mijn hand.
moest een uurtje werken dat gedaan en eigelijk dacht ik bij terug komst thuis is hij overleden. Maar nee hij lag er nog erger bij. Ik ben snel daar de dierenarts bij mij in de straat gereden. En daar is hij ingeslapen:(

even in het kort:zaterdag avond als een bolletje op de bodem, zondag al trillend en naar de dokter medicijnen mee en infraroodlamp, maandag extreem trillen aan het sterven al kreunend, en inlaten slapen.

ik ben helemaal ontdaan hier door en snap totaal niet wat er nou aan de hand is geweest de artsen weten het ook niet, de dierenwinkel zegt hier was hij gezond en levendig.
wie kan mij iets van een idee geven ?

Vogelvrouwtje25

Al eerste heel veel sterkte
Ik zou je zo niet kunnen vertellen wat het is geweest maar weet wel dat deze vogel nooit gezond de dierenwinkel heeft verlaten, hij moet al echt wat onder de leden hebben gehad
Het kan snel gaan bij vogels maar het feit dat hij al wenig bewoog en heel stil was geeft al aan dat er iets niet in orde was
Ik hoop dat als je weer aan een nieuwe vogel begint het beter gaat maar bij de dierenwinkel zou ik hem niet halen

carco

Uiteraard wist de arts niet wat hij had? Deze zin is een beetje raar? En dat was een vogelarts?
Natuurlijk zal een dierenwinkel geen schuld toegeven, en zeggen dat het beestje gezond geweest is.
Er kan zoveel geweest zijn, bv te jong en nog niet zelf voldoende kunnen eten en anders een ziekte. Hoe dan ook, komt dit bij de winkel vandaan. Alleen sectie kan daarover uitsluitsel geven. Van de dierenwinkel zou het wel zo netjes zijn om tegemoet te komen in de kosten.
En de volgende keer bij een kweker een valkje halen .

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Lin

Allereerste sterkte. Wat verdrietig voor je. Ik zou zeker de dierenwinkel berichten en kijken wat ze voor je kunnen doen. Kan het zijn dat ie iets gegeten heeft in of buiten de kooi wat niet goed Is?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)