19 maart 2024, 11:43:46

Hoeveel voeding?

Gestart door Mootje15, 16 november 2017, 15:33:36

« vorige - volgende »

Mootje15

Hoi,

Ik heb een valkparkietje van ongeveer een jaar oud. We hebben een oude kooi van een kennis gekregen waar een grote bak in staat voor de voeding. Deze gooi ik steeds vol en merk dat hij niet alle voeding eet. (Hij eet bijvoorbeeld de zonnebloempitten niet en de andere kleine zwartje pitjes die erin zitten ook niet). Soms hoor ik hem met de snavel op de bodem van het bakje pikken, maar als ik kijk lijkt het nog vrij vol te zitten. Voor de zekerheid geef ik hem dan toch nieuw voer, zodat ik zeker weet dat hij niet verhongert. Maar ik ben bang dat ik hem misschien te veel geef? Wat is een normale hoeveelheid voor een valkje van 1 jaar oud? En is het erg dat hij niet alles eet?

Lin

Dat ie geen zonnepitten eet is niet zo erg. Dat maakt hem juist vettig. Hoe eet het voer dat je geeft?
ik geef zelf bijna een half bakje elke dag in een gewone rvs bakje. S avonds even opschudden en s ochtends vaak leeg.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

HK

Ik vraag me af met welke regelmaat ik het beste bijvoeding kan geven.
Ik geef nu ongeveer 3 keer per week iets extra's in de vorm van groenten, fruit, ei, of een paar rijstkorrels.

Lin

Dat is prima. Afwisseling van voer (buiten zaad om) is altijd goed dan kan je elke dag wat geven.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)