28 maart 2024, 12:45:05

Voer babies

Gestart door zwaluw, 17 januari 2018, 19:02:56

« vorige - volgende »

zwaluw

Wij hebben een valkjespaar met éen jong. Ze willen het allebei graag voeren. Mijn vraag is kan een jonkie te veel voer krijgen waardoor de krop springt?

Lin

Nee, ze kunnen echt mega groot worden. geef ze bijvoorbeeld gewassen groente (google anders even), voldoende grof parkietenzaad, eivoer, wat trosgierst, voldoende kalk en je kan wat gekookte rijst af en toe geven.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

zwaluw

Dankjewel. En als ik snachts moet bijvoeren omdat de ouders dat niet doen. Hoe lang moet dat dan. Het is nu 10 dagen oud. Het slaapt onder een lamp omdat de ouders het niet warm houden. Overdag geven ze wel genoeg voer.

Lin

Zitten ze er beiden niet op in het blok? Wat is er met de andere eitjes gebeurt? Snachts hoef je niet voeren. Hoeveel weegt het jonkie en kan je een foto plaatsen?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

zwaluw

Er is maar een ei uitgekomen. Het weegt maar rond de 20 gram.daarom laat ik snachts de ouders ook voeren.  Het is wel beweeglijk. De oogjes gaan nu open. De krop is goed gevuld. Ik zal proberen een foto te maken  .

zwaluw

De ouders voeren het alleen maar en dat is ook  het enige. Als ik het jong bij ze zet, voeren ze het en laten het daarna liggen. Als ik het dan niet weg haal koelt het teveel af. Daarom zit het onder een lamp.

Lin

Wel gek dat ze het nu al zoveel alleen laten. Jammer dat er dan geen anderen zijn.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)