28 maart 2024, 16:48:45

Mijn eerste valkparkiet

Gestart door Mipha_, 30 juni 2017, 13:23:18

« vorige - volgende »

Mipha_

Hoi!

Ik heb sinds 4 dagen mijn eerste valkparkiet.
Mipha is nog een jong valkparkietje en komt uit de dierenwinkel.
Vanaf het eerste moment heb ik veel bij de kooi gezeten en tegen Mipha gekletst, dat vond hij heerlijk en kwam echt zo dicht mogelijk bij mij staan in de kooi.
Tweede dag ben ik begonnen met een tros gierst in mijn hand de kooi in te gaan en dat ging redelijk goed. Hij kwam wat dichterbij maar durfde er nog niet van te eten.
Nu ik Mipha een paar dagen heb, heb ik het idee dat hij mij de kooi uit wilt jagen wanneer ik met mijn hand de kooi in kom met een tros gierst.
Hij begint onrustig over de bodem te lopen, dan weer op z'n stok en tegelijkertijd begint hij te fluiten.
Wat kan ik nu het beste doen, terug naar het begin bij z'n kooi zitten en gezellig met hem kletsen of volhouden met het tros gierst?
Mipha mag dagelijks uit z'n kooi als ik thuis ben, elke middag ben ik vrij en dan kan hij vanuit z'n kooi op "z'n speelplaats".

Alvast bedankt!!

Vogelvrouwtje25

Mijn valkje heeft dat ook gedaan dat heen en weer drentelen op de bodem van de kooi, dit is ook een manier van aandacht vragen.
Als je wilt dat hij dit gedrag stopt dan hem negeren als hij dit doe't en pas weer aandacht geven als hij er mee ophoud anders blijft hij dit gedrag vertonen om wat van je gedaan te krijgen
Maar ik zou zeker doorgaan met oefenen de aan houder wint

Lin

Elke dag weer herhalen met wat lekkers. Op een gegeven moment leren ze het.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mipha_

Dankjullie wel! Ik ga ermee aan de slag!

Wilco

Wij hebben ook een nieuwe jonge valkparkiet. 4 maanden oud.
Hij is bij het over plaatsen ontsnapt. Toen heb ik hem gepakt.
Nu sist hij tegen mij iedere keer als ik bij de kooi kom.

Voor dat ik kom laat ik weten dat ik kom door tegen hem te praten en zijn naam te zeggen.
Maar hij blijft sissen naar mij toe.

Wat kan ik doen om een band met hem te krijgen.

Wie kan mij helpen

Groetjes Wilco

Lin

Dat doe je goed met hem praten. Als je met je hand de kooi in gaat altijd even blijven praten en geef hem wat trosgierst. Als ie het niet eet hang het dan aan de kooi vlakbij jou en kijk of ie dan durft te eten.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)