28 maart 2024, 20:22:42

Rare vogels

Gestart door Vogelvrouwtje25, 23 oktober 2017, 12:48:06

« vorige - volgende »

Vogelvrouwtje25

Ik heb hier twee vlakjes yoda man en saartje pop
Het zijn echt een stel rare vogels en snap er soms niks van
Yoda wordt deze maand een jaar en saartje is 4 maar pas een maand of 4 bij ons zij is ook een stuk minder tam
Ze hebben niet echt meteen een klik gehad met elkaar maar vinden het ook niet erg om bij elkaar te zijn
Het is meer saartje die niet zonder yoda kan als anders om
Maar dat is niet het probleem
Yoda is de laaste tijd steeds meer gaan krijSen tot ergenis van de andere huisgenoten en saartje zit steeds in het hoekje van de kooi  te nestelen
Ik probeer van beiden het gedrag af te leren en soms gaat dat wel redelijk
Nou zijn we de afgelopen week naar de camping geweest en daar hebben ze ook een eigen kooi en hier heel de week geeen geschreeuw en geen genestel dus ik denk dat gaat lekker
Gisteren middag thuis gekomen en meteen krijsen en nestelen
Dat is toch raar dat ze het daar niet doen en thuis wel
Ze hebben dezelfde kooi zelfde eten en de zelfde mensen gaan mee
Weet even niet wat ik hier van moet denken 🤔

Lin

Wellicht andere standplaats van de kooi, lichtere/donkere plaats, bij een raam?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

Zowel thuis als op de camping staan ze vlak bij het raam en als ik er zo over nadenk staan ze op de camping aan de oostkant en thuis op het zuiden. En op de camping komen ze veel meer buiten mischien dat dat verschil maakt

Lin

Wellicht is het buiten zijn voldoende afleiding voor ze. Maar je hebt ze binnen toch ook altijd los? Let je er wel op dat het nu kouder voor ze wordt buiten dus niet van binnen naar buiten en naar binnen gaan.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

Ze zitten idd binnen ook altijd los
En vorige week is de laaste keer geweest dat ze naar buiten zijn geweest om lekker los te zijn maar toen was het bij ons nog 20 graden en gingen ze zodra de zon begon af te nemen meteen weer naar binnen
Dus ze zullen even moeten wachten tot het voorjaar om weer lekker door het gras te kunnen banjeren

Zelf heb ik het idee dat yoda het wat lastig vind om te moeten kiezen hij is mij als partner gewend en kent dus mensen manieren
Saartje is een echte vogel vogel als ze hem bevoordeeld achterna hobbel't op de vloer dan zoekt hij toch zijn heil bij mij
En ook als ze naar hem zit te fluiten of te lonken dan kruip't hij ook weg
Ze slapen inmiddels wel op de zelfde stok saartje zover mogenlijk bij mij vandaan en yoda tegen de tralies aangedrukt om zo dicht mogelijk bij me te zitten
De kooi staat nl bij mijn stoel
Hij sloot zich voor mij wel uit maar naar saartje toe onderneemt hij geen actie
Een rare vogel dus
Maar wel heel lief 3n leuk

Lin

Was Yoda nu handopfok? Want dat verklaart wel het gedrag die ie zo afhankelijk zou zijn. Zolang ze elkaar dulden is het prima. Het zal wel tegelijk aandacht geven worden. Dus beiden kroelen als ze komen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

Yoda is hier vanaf 9 weken oud die komt uit zich zelf naar me toe voor aandacht
En saartje is destijds handopfok geweest maar meer als bij je zitten en opstappen doet ze niet je kon ze in het begin ook niet aaien ze komt ook nooit spontaan naar me toe
Komt inmiddels wel zelfstandig de kooi in en uit en zoekt dan een lekker plekje om te zitten op de bank of zo
Yoda daarintegen komt wel steeds bij je zitten om te knuffelen ik ben da  ook zijn eerste eigenaar
van saartje ben ik al de derde en die heeft meer als een jaar aleen maar in een kooi gewoont
Dus daar zal ook wel een groot verschil tussen zitten