Dilemma.. Valkparkieten houden of toch een ander plekje zoeken?

Gestart door Sigyn, 24 oktober 2017, 15:38:03

« vorige - volgende »

Sigyn

Hoi allemaal,

Allereerst wil ik even duidelijk maken dat ik mijn valkparkieten niet zonder te informeren heb aangeschaft.
Maar toch zit ik al een aardige tijd met het dilemma of het eerlijk is voor mijn vogels om ze te houden.

Vorig jaar zomer is mijn valkparkiet popje als eerste bij mij gekomen en iets later het mannetje.
Aan het begin ging het allemaal prima, ik had nog ander werk dus de vogels kwamen elke dag de kooi uit.
Ze kregen genoeg aandacht en ik had ook veel meer te tijd om alles bij te houden.

Helaas is daar verandering in gekomen toen ik noodgedwongen ander werk moest zoeken.
Ik heb nu een baan waar ik meer uren werk, onregelmatige diensten draai en veel cursussen naast heb.
Om eerlijk te zijn heb ik sindsdien te weinig tijd aan mijn valkparkieten besteedt.
Het mannetje maakt sinds die tijd veel meer herrie en lijkt ook wel meer rommel te maken.
Ook proberen ze vaak hun 'ei' kwijt te raken in de kooi omdat ze er te weinig uitgaan.
Vannacht is dit dus ook weer gebeurd, en dit keer lagen er wat bloeddruppels en een bloedpen naast de kooi.
Niks ernstigs verder, maar ik ben hier toch van geschrokken.

Daarnaast heb ik een stofallergie en sinds ik minder tijd heb om alles bij te houden heb ik ook meer last gekregen door de vogels.

Ik zit hier al een tijdje mee maar ben niet iemand die zomaar haar huisdieren weg doet.
Maar wil toch graag het beste voor ze..
Ze hebben overigens een vrij ruime kooi (ongeveer 1.65 x 60 x 55)

Bedankt voor het lezen..

valkparkiet80

Ik zou zeggen ze komen te weinig uit hun kooi en kunnen amper hun vleugels strekken en uiten dit nu op deze manier. Als je er niet meer aandacht aan kan besteden doordat je door je werk er te weinig tijd voor heb zou ik gaan voor een ander thuis

Lin

Het ruzie maken hoeft niet ermee te maken te hebben kan ook gewoon schrikken zijn. Hebben ze wel een nachtlampje? Is wellicht een stofzuigrobot nog een optie? Is het mogelijk om de vogels eruit te laten als jij werkt? Of is er dan niemand thuis? Ik weet niet hoeveel uur je werkt maar kunnen ze dan niet voldoende eruit als je er wel bent?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sigyn

Bedankt voor de reacties!

Ben inmiddels bij bekenden aan het navragen of er iemand is die ze graag wilt.
Dat maakt het wel wat makkelijker om een ander huisje voor ze te zoeken, ik vind het al moeilijk genoeg :(

Ik woon alleen dus er zijn ook geen anderen hier die ze af en toe eruit kunnen halen.
Jammer genoeg zijn ze niet zindelijk en poepen ze overal dus kan ik ze niet eruit halen als ik er niet bij ben.

Ik werk 40 uur p.w en daar komt mijn reistijd nog bij.
En heb ook vaak s'avonds wat te doen en in de weekenden ben ik ook veel weg als ik niet hoef te werken.

Denk dat een robotstofzuiger niet veel zal helpen, de rommel kan ik op zich nog wel meeleven.
Maar de stof die ze afgeven gaat overal tussen zitten waardoor ik het nogal benauwd krijg.


Lin

Mocht je voor een gratis herplaatsing zijn en wat websites nodig hebben laat het dan maar weten.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sigyn

Heel graag :)
Ik heb geen haast en het liefste zie ik ze bij een liefhebber terecht komen.
Maar mochten ze voor mijn gevoel echt te kort gaan komen, sta ik daar zeker wel voor open.

valkparkiet80


Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)