28 maart 2024, 12:54:16

Nieuwe valkparkiet

Gestart door Wilco, 10 november 2017, 00:54:08

« vorige - volgende »

Wilco

Hallo

Wij hebben sinds kort ook een nieuwe valkparkiet gekocht bij een particulier In Duitsland.
In de meeste gevallen is het in Duitsland niet toegestaan om een valkparkiet alleen te kopen dus je moet goed zoeken.

Hij zou vier maanden oud zijn we hebben hem nu 3 weken. In die drie weken is hij de kooi niet uit geweest ( 2 keer ontsnapt en heb ik hem gepakt). Sinds dien sist hij naar mij als ik bij de kooi ben.

Wij willen hem graag tam maken maar weten niet precies hoe we het moeten doen. Als mijn vriendin of ik bij de kooi zitten praten we Duits tegen hem schijnt hij beter op te reageren dan Nederlands maar trosgierst reageert hij agressief op.

Vandaag is hij voor de tweede keer de kooi uit geweest en hij is er de hele dag niet meer in geweest.

Wie kan mij of ons adviezen geven hoe we hem het best tam kunnen maken. Al twijfel ik ook of het een mannetje is want hij is heel erg stil in de kooi hoor hem maar af en toe.

Hoe kan ik het beste nagaan of hij wel eet van de snoepstaaf ja dat lust hij wel maar zijn eigen eten twijfel ik over.

Ik ben blij met alle informatie die ik krijgen kan.

Vogelvrouwtje25

Als eerste een snoepstaaf heet niet voor niks een snoepstaaf die zou ik voorlopig nog even weglaten want hij laat zijn gewone goede eten daardoor staan en zo kun je idd niet controleren of hij voldoende eet .
Over het tam maken staat een hoop beschreven in het topic ta'm maken die zou ik eens goed doorlezen en stap voor stap opvolgen

Het begint idd met bij hem naast de kooi zitten en tegen hem praten laat hem wennen aan je aanwezigheid, dat hijsen je niet te veel van aantrekken zo krijgt hij alleen maar zijn zin en laat je hem weer met rust en dat is wat hij wil en jij wilt juist het tegenovergestelde

Ga rustig met je hand de kooi in en laat hem daar aan wennen niet te gauw opgeven het is een echt geduld werkje zeker omdat hij al vier maanden is en mischien zelfs wel ouder

Als hij gewent is aan je hand ga dan eens aan de slag met wat lekkers dit kan trisgierst zijn maar als hij dit niet wilt dan kun je ook fruit of groente nemen

Of het een mannetje is ogpf een vrouwtje daar zou je een foto over kunnen plaatsen in het topic man of pop of je kunt da onderzoek laten doen

Niet alle mannetjes zijn de hele dag aan het fluiten

Succes ik hoop dat je hier wat mee kunt