22 mei 2025, 20:59:03

Naira apart?

Gestart door Tara, 16 april 2004, 01:08:41

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal,

ik ga even een vraagje stellen ...

Een van mijn koppels, namelijk Moko & Laiko hebben vorig jaar 2 nestjes gehad. Nu ja, uit het eerste nestje heb ik nog 2 valken over, namelijk Musli (wildkleur man) en Naira (geparelde man).

Naira helpt meestal zijn ouders, dus als ze op onderzoek gaan in nestkasten, gaat die mee ... Ik zag vandaag dat Naira op zijn moeder kroop, hij begon er mee te paren, Laiko (de moeder) wou dat natuurlijk niet, en Moko probeerde 'm ook weg te jagen. Ik heb 'm uiteindelijk moeten wegjagen ...

Nou net zag ik dat Moko op zijn zitstok zat, en Laiko zit met haar zoon in het blok ...

Laiko & Moko hebben al vaker goede nestjes gehad, ik denk wel dat de toekomstige eitjes van Moko zullen zijn, maar ik denk dat ik Naira toch beter apart met eventueel een vrouwtje zet??

Groetjes, Tara

giovanni

hellow tara

als Laiko het niet graag heeft en al Moko hem probeert weg te jagen, dan zullen ze volgens mij zeker niet gaan paren hoor, dus ik denk niet dat je ze gaat moeten apart plaatsen. Of anders mss in de binnenvoliere, dat zou mss wel kunnen. Als hij toch gewend is om andere koppels te helpen met broeden.

grjts.

Tara

Hoi Giovanni,

toen Moko en Laiko hun laatste nestje hadden, 'hielp' Naira ook, en plots vond ik de drie jongen op 1 dag alledrie dood ... Ik zag geen wond ofzo ... Maar ..

Groetjes, Tara

giovanni

jah, dan is het idd wel beter om ze appart te zetten natuurlijk, tot nadat ze uitvliegen.

grjts

Suzanne

Hoi Tara,

Ik heb ook een popje apart gezet, omdat die zich met het nest bemoeide, en volgens mij is daardoor ook mijn 1e jong dood gegaan. Ook daar was niks aan te zien (zoals je weet). Dus misschien was het bij jou ook door Naira.

Ik zelf zou hem wel apart zetten, want je bent er niet 24 uur per dag bij, en misschien accepteert de moeder het op een gegeven moment wel. Ik kan me nl. niet voorstellen dat zij instinctief zou weten dat ze dat niet moeten doen.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

het is altijd beter om ze te verwijderen, zeker als ze met familie paren, en dan nog eitjes gaan leggen ook. Dit loopt vast en zeker verkeerd af dan. Je kan het altijd afwachten, want als ze het niet leuk vind, gaat hij ook geen kans meer krijgen denk ik.

SDC:D

Tara

Hoi Stijn,

Naira heb ik apart gedaan gisteren samen met zijn broer Musli en ook met Merko. Ze moeten het maar weten, want ze doen allemaal dingen verkeerd!! Merko wil koppels uit mekaar halen, Musli verjaagt de mannen van zijn zus omdat hij van zijn zusje houdt en Naira, ja dat weten jullie al.

Verder haal ik helemaal geen eitjes weg als Laiko er ligt, ze paart met haar man, heb ik vandaag ook weer gezien. En met Naira zal ze wel niet hebben gepaard, dat laat Moko in ieder geval al zeker niet toe! En ik ben zeker, dat de eitjes van onze Moko zal zijn ;-).

Groetjes, Tara