Gedrag valk onherkenbaar na eerste rui + pootje bijten

Gestart door Claudia123, 2 oktober 2017, 17:56:53

« vorige - volgende »

Claudia123

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

In april 2016 heb ik een valkparkiet van een vriendinnetje gehad, een man. Ik heb hem Zazu genoemd. Ontzettend blije vogel, werd heel makkelijk tam en vloog eigenlijk altijd om ons heen. Kwam altijd kroelen, floot toontjes na en leerde heel snel.
Een maand of drie geleden ging hij voor het eerst in de rui. Ik heb hem geholpen met supplementen, vaker een badje en het ging prima. Na een tijd werd hij ineens ontzettend agressief. Op dit moment is hij weer aan het ruien, (bloedluis pipetje al gehad), en wil hij zijn kooi absoluut niet uit. Hij gaat al bijten en gillen zodra we in de buurt komen. We dachten dat het kwam omdat hij alleen zit. Ik heb een paar jonge grasparkieten als loge in een aparte kooi, maar ook dat maakt niet uit.

Ik vind het zo zielig, wat is er aan de hand? Sinds gister bijt hij constant op z'n pootje, wat nu week is geworden. Voor ik de vogel arts in schakel wil ik graag advies, doe ik iets fout?

Hij krijgt voer van Beaphar, heeft Vogelzand op de bodem (houtsnippers maakt geen verschil).

Kan iemand me tips geven, ik mis m'n lieve vogel en wil niet dat hij zich ziek voelt!

Lin

Zit de ring nog wel goed? Een man alleen kan zonder andere valkparkiet pop vaak agressief gedrag vertonen. Is hij broeds? Zie je verder geen beestjes op de veren? Te lang aan het pootje knagen is iig niet goed. Dan even naar een vogelarts (zie lijst bij spoed )


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Claudia123

Citaat van: Lin op  3 oktober 2017, 11:11:36
Zit de ring nog wel goed? Een man alleen kan zonder andere valkparkiet pop vaak agressief gedrag vertonen. Is hij broeds? Zie je verder geen beestjes op de veren? Te lang aan het pootje knagen is iig niet goed. Dan even naar een vogelarts (zie lijst bij spoed )


Ja, z'n ring zit nog goed. Ik denk dat hij broeds is ja. Sinds gister rijdt hij ook op zijn stok...
Ik zie geen beestjes op zijn veren zitten.

Lin

Dat zou het gedrag wel kunnen verklaren. Laat hem maar niet op dingen rijden indien het te voorkomen is. Je wilt geen pop voor hem erbij hebben?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)