1 of 2 nieuwe vriendjes voor mijn vogel????

Gestart door mlanghou, 15 april 2004, 19:42:07

« vorige - volgende »

mlanghou

Hi valken-vrienden,

Ik wil een maatje voor mijn valkparkiet erbij kopen. En in mijn zoektocht wordt ik steeds enthousiaster en ik kan bijna niet kiezen tussen al die mooie vogels.

Wat denken jullie.... zou ik mijn vogel een plezier doen met twee nieuwe vriendjes of juist niet? Krijg je dan juist ruzie  >:( / een derde wiel aan de wagen-effect  :'(?

Als mijn vriend zou weten dat ik jullie deze vraag stel, wordt hij waarschijnlijk erg boos......

Mijn vogel zit nu in een ruime parkietenkooi (of beter gezegd: hij zit meestal  ;D bovenop ;D een ruime parkietenkooi). Straks wil ik de vogels huisvesten in een papagaaienkooi, waarin mijn vriend vroeger prachtrozella's heeft gehouden. Waarschijnlijk zullen ze na een gewenningsperiode ook weer het merendeel van de dag vrij kunnen vliegen. Dus qua ruimte lijkt het me op zich geen probleem

groetjes,

Miranda

Karin

Ik zou er eerst eentje bij nemen. Dan kun je later altijd nog 2 extra bijnemen  :D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Bianca

dat is weer echt een opmerking voor jou he karin?!
 :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

giovanni

CitaatAls mijn vriend zou weten dat ik jullie deze vraag stel, wordt hij waarschijnlijk erg boos......

waarom zou hij? dat is toch geen misdrijf:)

en ik zou ook zeggen dat je beter nog 1 valkje aanschaft, of ineens 3, vlgs mij is het beste dat je koppeltjes vormt. De kans is er dat je een derde-wiel-aan-de-wagen-effect maakt.
En wees gerust, eens je het valkjesvirus hebt (en dat heb je al een beetje zo te zien), zullen er nóg volgen;)

grtjs

Annouschka

Hoi,

ja, het is echt een verslaving, ik ben al aan het kijken om, als we dit huis waar we nu wonen kunnen kopen, een voliere te zetten en heb al een volledig plan. :D :D  Maar wel in het geheim, de mijne weet hier ook nog bijna niks van. :D

Nu, ik heb een grote kooi en heb sedert een maand Yoda erbij dus zit ik nu op 2 maar als ik die kippetjes zie, oohhhh, ik zou er nu dus ook graag 4 hebben.  Maar dan gooit ie me eruit :D :D.  Neen, ik mag er hier in huis echt niet meer van hem.
Maar ik zou er eerst eentje bijnemen.  Als je jonkies zoekt, ik weet iemand die handtamme heeft.

Groetjes
Annouschka

Kolkkie

Hoi Miranda,

Ik denk dat het beter is om ze 1 voor 1 te halen, dan kan je valkje rustig wennen aan een soortgenoot. Als er ineens 2 bijkomen kan het denk ik heel erg bedreigend overkomen voor het valkje dat je al hebt.

Over een maand of 2 komt er bij mij een 5de valkje bij. Dan heb ik 2 mannetjes en 3 popjes.

De popjes zullen dan wel om het gunsten van het mannetje vragen, want het mannetje wat ik heb moet niets van al het vrouwelijke schoon weten wat hij in de kamervoliere heeft zitten.

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Annouschka

Hoi,

ik heb er dus ook over gesproken met mijn vriend en normaal gezien, als hij niet weer van gedacht veranderd, krijg ik er ook nog 2 bij!  YES!!YES!!
En hij gaat me er niet uitgooien  :D :D.

Groetjes
Annouschka

Stijn dc

hoi

ik zou er eerst 1 bijzetten, oftewel in een keer drie. Dan kunnen er twee koppeltjes gevormd worden, en dat is toch altijd beter.

SDC:D