8 mei 2025, 03:43:37

Voliere of Jockkooi ??

Gestart door Erna, 9 april 2004, 02:06:50

« vorige - volgende »

Erna

Hallo,

Ik heb een luxeprobleem, maar toch weet ik niet goed wat ik moet doen.
Ik heb nu 1 valkje, maar omdat zij met 6 maanden eieren is gaan leggen, hebben we besloten haar een kameraadje te geven. Het is nu nog een paar weekjes wachten en dan komt íe. Nou vind ik de kooi waar Sjaantje inzit te klein voor twee valkjes (0.60 breed, 0.35 diep en 0.75 hoog ). Ze komt er bijna elke avond uit.
Nou ben ik op zoek naar iets groters, maar ik kan niet beslissen of ik voor een jockkooi zal gaan kijken of een voliere.  Het lijkt me zo leuk voor ze dat de bovenkant van een Jockkooi open kan,  wij hebben nu een logeer papegaai tot de grote vakantie, en hij zit in een Jockkooi. Hij maakt niet zoveel troep, omdat er glasplaatjes voor de voerbakken zit.
En het is zo leuk dat hij er bovenop kan zitten.
Nou kan mijn vriendin ( die door mij is aangestoken en nu ook een valkje heeft) een voliere kopen. Maar degene heeft twee volieres staan. Ik kan eventueel voor 70 Euro ook een grote voliere kopen. Ik weet nu niet goed meer wat ik moet doen, maar moet wel voor morgen beslissen. Weten jullie raad ???

Groetjes van Erna

Nes

Hallo Erna,

als het een mooie volliere is, en hij past in je huiskamer, waarom dan niet  :)? Dan is 70€ echt niet te veel  :)
Hoe meer ruimte, hoe beter zou ik zeggen  ;).

Groetjes Nes.

Paul

Hoi Erna,

Ik heb hier een grote kamervolliere en een paar kooien die open kunnen.
Eigenlijk staan die nooit open van boven want ze zitten vaak toch op een andere plek dan op de kooi.
je kan ook voor de volliere een zitstok voor het deurtje monteren dat heb ik ook gedaan en daar zitten er ook vaak wel op en als ze naar binnen willen is dat ook makkelijk.
Maar een jogkooi is ook mooi hoor en het ontoopt elkaar vaak niet zoveel een volliere is vaak vanaf de grond dus de hoogte van binnen is wel veel groter dan een jogkooi meestal.
De prijs in inderdaad niet zo gek voor de volliere als ie er mooi uit ziet zou ik het denk ik wel doen.
ALs je een nieuwe volliere koopt begint de goedkoopste bij 180 euro ongeveer.
Maar is de volliere erg geroest zou ik hem niet nemen.

Groetjes, Paul

Bianca

moeilijke keuze hoor!
Ik zelf heb een jockkooi voor drie valkjes.
De afmetingen van deze zijn 80cm breed 50 diep en 1 meter hoog als je de pootjes meeteld 1,5mtr hoog
Bij mij zitten ze wel heel vaak op de stok boven de open kooi.
Vinden ze waarschijnlijk een mooi uitzicht?!!!!
Hihihihi
Ik zou 's kijken wat de meeste ruimte geeft, en dan daarvoor kiezen, als je dan toch de ruimte hebt??.??.??.?!!!!!!!
Dan hebben je fladders lekker de ruimte.
Als je nou over een tijdje de tweede erbij hebt zou ik ze daar tegelijk in doen, dan is de omgeving voor allebei  nieuw en kunnen ze niet zo terretoriaal doen. ( nou ja de kans is kleiner)

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Coco en Chantal

11 april 2004, 16:57:24 #4 Last Edit: 11 april 2004, 17:00:21 by Coco__en_Chantal
Hallo
Persoonlijk vind ik een jockkooi of iets wat erop lijkt mooier dan een binnenvoliere.
Ik heb dus zo'n kooi en ik heb hem pas 2dehands gekocht voor 40 euro en ziet er nog heel goed uit niet geroest ofzo.
Dus ik zou even op marktplaats kijken , want er staan heel vaak prachtige kooien te koop voor heel weinig.
En ik had wel eens gelezen dat de hoogte  niet zo belangrijkis maar wel de breedte en meestal zijn die binnenvolieres 70 cm breedt als ik het goed heb, maar die jockkooi 85 cm, dus al weer wat breder.
Maar veel succes met uitzoeken en hier een foto van onze kooi.  groetjes chantal

Groetjes Chantal en de valkjes

luukluuk

hoi
ik heb eerst een binnen voliere gehad ,en nu een jockkooi ,voor 25 euro op marktplaats ,echt mooi ding nog
maar bij mij gebruikte ze ook alleen de bovenkant van de voliere en de jockkooi helemaal ,
ik mis alleen de boven stok van de jockkooi ,zal eens kijken of ik die ook kan bijbestellen ,
gr Margot