20 april 2024, 02:58:02

5 lutino's man of pop??

Gestart door daan, 15 april 2004, 13:49:48

« vorige - volgende »

daan

Ik heb gister 5 lutino's bij iemand opgehaald en die zitten nu me z'n 5en in een kamervoliere. Echt een mooi gezicht.
Maar nu heb ik een vraag. Ik wil graag weten wie man en wie pop is. Wie kan mij duidelijk uitleggen hoe ik het bij de Lutino kan zien. Behalve het gedrag natuurlijk.
Ze zijn allemaal ruim 1 jaar oud dus de rui is al geweest.
Misschien kunnen er ook foto's met voorbeelden laten zien???
Ik weet dat het bij Lutino erg moeilijk is.
We kan mij helpen?

Groetjes Daan

Speedy

Goedemorgen Daan,

hahaha jeetje meteen 5 lutino's erbij wow, ja ik heb de advertentie ook gezien.
Alleen aan het gedrag zou je het kunnen zien denk ik hoor, of misschien als je goed kijkt, aan de grofheid misschien? popjes zijn misschien wat slanker? ik heb geen idee.
Mijn lutino is een :censuur hahahaha.
Goed blijven kijken naar hun gedrag en je weet het gauw genoeg denk ik.


p.s. hoe komt het zo dat jij 5 lutino's wil? (nieuwsgierig ;D)
Groetjes,
   Trudie

Suzanne

Hoi Daantje,

Die advertentie heb ik ook gezien, 5 lutino's gratis ophalen.

Maar volgens mij kun je bij de lutino's naar de slagpennen kijken. Want mijn lutino man had voor zijn rui slagpennen met gele pareltjes. Die is hij nu kwijt, maar ik denk dat de vrouwtjes ze houden.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Annouschka

Hoi,

ja, zoals hier al gezegd: kijk naar de slagpennen, hebben ze spots, dan zijn het popjes.  Ook kan je het zien aan de binnenkant van de staart, die heeft als het popjes zijn, een visgraatmotief.

Groetjes
Annouschka

Lique

Inderdaad, je kan het aan de staart en aan de vleugels zien.
Met streepjes is een pop, zonder streepjes een man.

Annouschka

Hoi,

ja, ik weet pas sedert een maand dat Chewy(lutino op de foto) een popje is, de kweekster van Yoda, Tineke, wist me dit te vertellen.
Nu zie ik duidelijk verschil in het gedrag, Chewy wil de hele tijd kroelen met mijn neus en Yoda is een heel druk kippetje ook aan het geluid is het duidelijk merkbaar.

Groetjes
Annouschka

daan

Okay bedankt voor jullie hulp.
Weet je wat wel mooi is, ik zag vanochtend ineens in het daglicht dat er 2 geparelde lutino's tussen zitten mooi hoor.
Dus als het goed si zijn dat dus zowiezo popjes, er lagg trouwens vandaag een eitje in de kooi, dus 1 van de lutino's legt eitjes hihihi

O ja suzanne, intresse in Lutino's hahaha alle valkjes zijn geweldig. 3 weken geleden is onze lutino Prego overleden.
En ja deze man wilde ze alleen weg doen als ik alle 5 de valkjes mee nam.
En het is wel een mooi gezicht hoor 5 dezelfde in een kooi hahahah

Groetjes Daan

Barbara

Volgens mij hebben popjes meestal ook wat lichter gele wangen en meer lichtgeel op de rug en soms ook vleugels.

daan

Hier de foto's van de Lutino's met de pareltjes.



Groetjes daan
Dit zijn dus in ieder geval poppen neem ik aan, ivm de parels

giovanni

 :DEcht wel een zeer mooi zicht, die 5:D

Zijn het broers/zusjes? Anders ga je moeten kijken dat er zich geen incest plaatsvind! Dan zul je de eitjes moeten weg doen vrees ik :-/

grtjs

daan

hoi hoi,

Ja het zijn (volgens mij) allemaal broers en zussen. Ik heb het nog ff nagevraagd bij de vorige eigenaar dus wacht nog ff op antwoord.
Maar ze krijgen toch geen blok. Dus er kan niks gebeuren hihihi
Ik heb het eitje al weggegooid hij was trouwens al stuk dus ik denk dat ze hem gewoon vanaf haar stok heb laten vallen.

ja mooi gezicht he zo 5 dezelfde valkjes bij mekaar hihihi

Groetjes Daan

Stijn dc

hoi

leuk zicht zo al die lutino's  bij elkaar zeg. Ga je ze allemaal houden? DAn heb je echt al wel veel valkjes nu, hoeveel? ik bend e tel kwijt.

SDC:D

giovanni

17 april 2004, 21:48:53 #12 Last Edit: 17 april 2004, 22:03:19 by giovanni
wrm zou ze er een paar wegdoen? Zo'n mooie valkjes:)
Ze zou er nog 1tje kunnen BIJdoen, voor een even getal in de kamer voliere :)(een lutino hè, voor het mooie en grappige gezicht te behouden;))

grtjs

Paul

Hoi Daan,

Wat leuk dat je er 5 bij hebt ik was dus net te vroeg met ophalen van Glitter he :-)
Bij mannen is vaak de rug veel witter dan bij popjes daar is het ook vaak aan te zien want popjes hebben een met geel overgoten rug.
Aan de wangvlekken zie je het verschil niet die zijn bij pop en man even oranje dat zie ik hier duidelijk ik heb 2 lutino popjes en een lutino man die zien er kwa kopje net zo uit.

Groetjes, Paul

daan

Citaathoi

leuk zicht zo al die lutino's  bij elkaar zeg. Ga je ze allemaal houden? DAn heb je echt al wel veel valkjes nu, hoeveel? ik bend e tel kwijt.

SDC:D

Hoi Stijn,

ja het is echt een geweldig gezicht alle 5 dezelfde, bijna dan he 2 geparelde erbij.
Maar ik hou ze allemaal denk ik wel hahahahha
Ik heb er nu 25. Ja das al best veel ja

Groetjes daan