28 maart 2024, 13:21:17

Dom dom dom

Gestart door Kevin Zilverberg, 6 september 2017, 19:23:43

« vorige - volgende »

Kevin Zilverberg

Hallo valkeniers,

Ik heb net een domme fout gemaakt, omdat mijn valkje erg snel aan mij begon te wennen, heb ik de kooi open gezet.
Daarna ben ik op de bank gaan zitten, om te kijken wat ie zou doen, ik had alle gordijnen dicht voor het geval ie het op een vliegen zou zetten.
En jah hoor, daar ging ie.

Ik heb er nooit aan gedacht dat het arme beesie ook nog nooit echt los heeft gevlogen, en hij/zij schoot helemaal in paniek.
Uiteindelijk ging ie op de grond zitten, en heb ik hem/haar met een stuk trosgierst gelokt een daarna gepakt met een trui eroverheen, want anders kreeg ik hem/haar niet te pakken.
Ik ben daarna het huis gaan schoonmaken, en ff een uurtje met rust gelaten, trostgierst eet ie nu wel weer uit mijn hand.
Maar ik merk wel dat ie mij voor geen meter meer vertrouwd, terwijl het er vanmiddag even op leek dat ie op mijn vinger zou stappen.
Moet ik hem/haar vanavond nog aanhalen of aandacht geven, of zeggen jullie van, muil dicht en laat dat beesie met rust?

:o
"You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you"

Vogelvrouwtje25

Ik zou hem ff met rust laten en gewoon morgen weer opnieuw beginnen
Hij is gewoon geschrokken
Voorlopig nog blijven oefenen oefenen en  og eens oefenen tot hij echt goed opstapt en dan de kooi pas weer open voor nieuwe avonturen

En ja soms wil je te snel maar bij valkjes betekend twee stappen tegelijk vooruit er ook weer eentje terug

En wat is dom je da het dat hij daar aan toe was je hebt aleen een inschattingsfout gemaakt
Voordeel van fouten maken is dat je er van leert

Kevin Zilverberg

Oke dank je voor de snelle reactie, ik schrok me echt kapot, ik voel me mega schuldig nou, echt wat een figuur hahaha.
Maar goed, dan ga ik lekker me ding doen, en ga ik morgen weer verder, ik moet wel zeggen dat ie heel erg vergevingsgezind is.
Ik heb net een stukje trosgierst gegeven als teken van goede wil zeg maar, en het kwam meteen op me af om wat te kanen.
Ik zal het arme ding voor vandaag dan wel met rust laten, dank je wel!
"You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you"

Vogelvrouwtje25

Graag gedaan en succes
Zo te lezen komt het allemaal wel goed

Kevin Zilverberg

Dat denk ik ook wel ja, tot nu toe bevalt het me heel goed om een vogeltje in huis te hebben, zelfs al snap ik er geen bal van.
"You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you"

Vogelvrouwtje25

Heel herkenbaar dit als je er eenmaal aan begint wil je al heel snel niet meer zonder
En dat is maar goed ook want ze gaan wel een paar jaar mee

Lin

Gelukkig had je de gordijnen dicht dat vergeten nogal veel mensen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kevin Zilverberg

Jah gelukkig kon ik nog herinneren dat ik dat ergens had gelezen, anders had ie waarschijnlijk flinke koppijn gehad.
Ik ben maar weer helemaal overnieuw begonnen met de gewenning, want het arme ding was erg bang de laatste dagen.
"You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you"

Timo

Heb het met die van ons ook meegemaakt in het begin.
De eerste paar dagen zat ie overal rustig en overal waar ik hem neerzette bleef ie ook gewoon rustig zitten.
Maar zo nieuwsgierig als ie was moest ie natuurlijk ook eens gaan vliegen. Volledig de kluts kwijt (hij wist de weg niet en ook niet waar ie moest landen natuurlijk) eindigde ie ergens op de grond.
Maar aan zijn harde gefluit tijdens en na het vliegen bleek wel dat ie het heel leuk vond.
Nog geen uur later deed ie het weer en gek genoeg landde ie toen al op de tafel. En fluiten als een gek.  :laugh:

Elk valkje is anders denk ik zo.  :)