28 maart 2024, 20:02:30

Ziek vogeltje

Gestart door Denise123, 11 oktober 2017, 11:37:27

« vorige - volgende »

Denise123

11 oktober 2017, 11:37:27 Last Edit: 11 oktober 2017, 12:35:00 by Denise123
Goede dag,
Mijn valkje Bartje is al een aantal maanden ziek. Begin met lichte benauwdheid en wat veeruitval rond de ogen. Zijn natuurlijk naar de vogelarts gegaan (geldrop). Waarvoor hij een kuur kregen voor schimmel. Toen dit na drie weken geen verschil maakte is die behandeld voor mijten. Omdat er ook groeven op zijn snavel kwamen. Mijten zijn er alleen nooit gevonden. Nadat 3 x een spuitje niks hielp hebben we twee weken anti biotica gekregen.
De arts denkt dat het om een allergie gaat en er niks is te doen. Dat bartje het steeds meer benauwd zal krijgen en dat we hem dan moeten laten inslapen.
Nou is mijn hoop dat iemand misschien nog een idee heeft wat dit kan zijn zou dag ik mijn vogeltje kan helpen.
Bartje, heeft het benauwd, schilferige huid, veer uitval op zijn hoofdje en een snaveltje wat begint met scheef schroei en groeven.
Alvast bedankt voor eventuele
Mvg Denise

Lin

Hoi Denise,

Hier zitten verder geen artsen, dus medisch advies kan je niet vinden. Wellicht kan voeding nog iets bijdragen? Misschien langzaamaan overstappen op pellets? Qua snavel zou ik geen advies kunnen geven. Knaagt hij veel aan takken en slijt het daardoor ook iets of moet je het knippen?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Denise123

Nee snap wat je zegt, maar je weet het nooit hoe dingen lopen. Hebben al van voer gewisseld en moeten de laatste
Weken het snaveltje laten knippen.

carco

Ik zou voor een second opinion naar een andere arts gaan.
Raad je Hedwig van der Horst aan.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Kathleen

Is het valkje geknipt ? Ons vorige balkje was geknipt en verkeerd op zijn bekje gekomen ..dat stond toen een beetje scheef waardoor hij niet goed meer kon eten...hij is een paar weken later  gestorven..daarom zou ik nooit nog een geknipte vogel willen...

Lin

Heb je een second opinion gehad?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)