28 maart 2024, 13:31:00

Hoooi allemaal!

Gestart door Kevin Zilverberg, 3 september 2017, 11:28:33

« vorige - volgende »

Kevin Zilverberg

3 september 2017, 11:28:33 Last Edit: 3 september 2017, 15:13:09 by Kevin Zilverberg
Hallo iedereen,

Bij deze stel ik me even voor, ik ben Kevin Zilverberg.
Gistreren heb ik mijn eerste vogel in huis gehaald, een valkje natuurlijk.
Ik heb nul coma nul ervaring in het houden van vogels, maar ik heb wel het nodige gelezen.
Mijn valkje heb ik opgehaald bij een fokker die echt een mega volière in zijn achtertuin heeft staan.
Hij/zij komt uit een hok waar ongeveer 15 andere valkparkieten in zaten, ook is het niet meer de jongste, maar wel de jongste uit het hok.
Ik denk dat ik hem of haar coki ga noemen omdat ik heb gemerkt dat hij of zij hier goed op reageert.
Ook ben ik van plan om z.s.m. naar een dierenarts te gaan om het nodige te checken, omdat ik ook geen papieren heb van het valkje.
Ik weet het geslacht niet eens, en hij/zij is ook nog niet geknipt.
Het arme ding is nog wel heel erg bang, alhoewel hij wel rustig oppuft met een pootje omhoog als ik gewoon rustig mijn gang ga in de woonkamer.
Hij staat naast het raam, tegen een muur, ongeveer op kniehoogte, iets hogers heb ik op het moment niet, maar dat word geregeld.
Op geluidjes zoals fluiten en praten reageert hij volgens mij ook goed, hij/zij het beweegt het koppie heen en weer en lijkt geïnteresseerd te zijn, maar wil nog lang niet benaderd worden.

Dus, dat was mijn verhaal tot nu toe, als jullie vragen hebben, stel die dan aub!
Ik heb namelijk geen flauw idee wat ik doe, op het moment moet ik alles op instinct doen zeg maar.
Ik wou nog graag een foto toevoegen, maar ik moet eerst nog ff uitvogelen hoe dat werkt.

Bedankt, en tot de volgende keer maar weer!
"You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you"

Lin

Welkom hier.

Weet je wel een beetje de leeftijd? knippen hoeft niet hoor,je kan ze ook gewoon tam maken door het stappenplan te volgen die bij het Board Tam maken staat. Als je vragen hebt stel ze gerust er zijn genoeg mensen hier en ik ben ook bijna elke dag online.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kevin Zilverberg

Hallo Lin,

Die man heb ik net ff gebeld want ik was het helemaal vergeten te vragen, maar hij zegt dat de vogel sowieso ruim onder een half jaar zit.

Bedankt voor de reactie, en ik ga zeker vandaag het forum goed doorspitten.

"You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you"

Lin

Dan is die nog wel tam te maken hoor. Kost wel veel tijd.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kevin Zilverberg

Ow maar daar heb ik mezelf al mentaal op voorbereid.
"You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you"