28 maart 2024, 15:23:12

Rui

Gestart door naroos99, 10 september 2017, 09:43:58

« vorige - volgende »

naroos99

Hoi,
Mijn lieve valkje is in de rui en dit betekent ook dat zijn slagpennen weer aangroeien. (De kweker haf mij helaas aangeraden hem te kortwieken omdat hij een gewonde vleugel had, het beestje was in paniek tegen de voilliere aan gevlogen.)
Nuis de slagpen van zijn ene vleugel wel aangegroeid, maar die van zijn 'slechte vleugel' nog niet, is het normaal dat ze niet tegelijk aangroeien of moet ik me zorgen haan mkaen?
Verder breken zijn staartveren elke keer af als ze los zitten, hij heeft nu dus allemaal kleine stukjes staartveer nog vast zitten, moet ik hier iets aan doen of moet ik het maar gewoon laten zitten?
Bedankt voor de antwoorden alvast!

Lin

Hoi,

Omdat ie zo vaak neerstort breekt ook zijn staart weer. De slagpennen moeten weer gaan aangroeien. Maar hij was dus aan beide kanten gekortwiekt begrijp ik? Of alleen de goede kant? De staartveren kan je eruit trekken maar doe dit heel snel en houd vast vlakbij de huid. Als er dan geen veren meer overblijven trek er dan eerst een paar uit en dan als die aangegroeid zijn de andere. Anders kan het zijn dat het blijft afbreken.  Kan je misschien een foto plaatsen van de vleugels?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)