6 mei 2025, 05:58:52

Topé aangevallen

Gestart door Khiru, 14 april 2004, 12:57:00

« vorige - volgende »

Khiru

14 april 2004, 23:25:25 #15 Last Edit: 14 april 2004, 23:26:09 by Khiru
Hey Paul,

Het "geweertje" dat ik bedoel doet niet veel pijn, de kinderen hier in de buurt schieten ermee op elkaar :o
Maar het is volgens mij wel doeltreffender dan een waterpistool met harde straal (en goedkoper), dat ze maar eens goed schrikken.  Ik kan natuurlijk ook de hogedrukreiniger nemen die heeft een harde straal  :D

Ik ga nu ook eens zien in de plantenwinkel voor van die citroenplantjes, dan plant ik een paar in de tuin bij de voliere.  Ik heb nu al een goedje op basis van citronelle verspreid in de buurt van de voliere, met de hoop dat die kat niet nog eens langst komt.

Het is niet dat ik die katten haat hoor, ze ogen er best zijn zo lang ze niets aan mijn valkjes doen, maar mijn lieve Topé zo laten verschieten, dat vind ik toch niet zo fijn.  Dus ik zal ook het nodige doen om ze daar weg te houden (desnoods wolfijzers  :D)

Grts Bart

Inger m

Hoi Bart en Tara,
Ik vind persoonlijk dubbelgaas minder mooi dan enkel gaas omdat je er minder goed doorheen kunt kijken, maar dat wil niet zeggen dat ik een voliere met dubbelgaas lelijk vind...'
Ik zou er alleen zelf minder snel voor kiezen, tenzij ik bv kleine vogeltjes heb, zoals kanaries, zebravinkjes ed.

Over katten, je kunt ze idd proberen weg te houden door bepaalde planten, hoe succesvol het is weet ik niet...
Maar ze zullen er toch ook mee moeten leren leven dat er weleens een kat of ander dier langskomt. Soms vliegt er hier een reiger in de tuin en schrikken ze zich kapot, het zij zo, daar kan ik weinig aan doen en echt erg is het ook niet natuurlijk. Wanneer vogels vaker een kat zien, raken ze er juist aan gewend en zullen ze er rustiger op reageren. (hier in de buurt had iemand een voliere en 4! katten en dat ging prima...) Net als bij mij trouwens, die vogels schrikken echt niet meer als onze kat langsloopt.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Khiru

Citroenen plantjes werken echt, de katten mijden de voliere in een straal van 2 meter.  Diegene die zich verder wagen krijgen een koude douche :D en komen ook niet meer terug.

Ik ga allerlei citroengeurende plantje bij plaatsen, dat zal die katte wel defenitief weghouden ;)

Grts Bart

giovanni

en het ruikt nog lekker ook, voor de tuin:)

Inger m

Hoi,
Werkt dat echt? Wij hebben ook een citroenplant in de vensterbank staan, maar daar ligt de kat altijd naast te slapen...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

giovanni

mss iedere keer als de wind de geur wegblaast:D
jah, mss niet iedere kat loopt er van weg en alleen een bepaalde soort

grtjs