28 maart 2024, 23:50:29

Plotseling agressief mannetje

Gestart door Mel, 15 augustus 2017, 14:18:32

« vorige - volgende »

Mel

Hallo!
Ik ben nieuw op dit forum. Wel heb ik als niet-lid vaak oplossingen gevonden voor kleine probleempjes hier. Maar sinds kort zitten wij met een wat groter probleempje en, heb me toch maar aangemeld om jullie om hulp te vragen. :-[

Mijn vader heeft al twee jaar een mannetjes valk die is opgevoed met de hand. Al snel was Kuifje erg tam en hecht met mijn vader. Ik (19) en mijn jongere broertje(17) zijn hier om de week een weekend. Kuif was altijd zo hecht met mijn vader dat hij ook niet graag in de buurt kwam bij ons. Dit was niet agressief gedrag maar zodra wij kuif pakte vloog hij snel weer naar mijn vader en bleef nooit bij ons zitten. Nu is het zomervakantie en zijn wij 3 weekjes bij mijn vader.
Kuifje is in de eerste week helaas ontsnapt en voor 3 à 4 dagen weggeweest. Gelukkig weer gevonden  ;D
Maar sinds kuif terug is vertoond hij vaker agressief gedrag en ook richting mijn vader.
Zodra wij kuif proberen te pakken begint hij de blazen en te happen. Als hij je te pakken krijgt kan hij ook flink doorbijten. Ook bij kleine bewegingen is zijn omgeving begint hij de happen. Vaak zit hij lekker op mijn vader zijn voet te "chillen" maar zodra hij even zijn voet beweegt of iemand langs hem loopt begint hij agressief te worden. Normaal ging hij altijd naar mijn vader en kon mijn vader hem heel gemakkelijk pakken en ging kuif zonder mokken op zn vinger zitten. Maar als mijn vader nu in de buurt komt wordt hij agressief.
Ik heb dingen gelezen zoals de puberteit en broeds  gedrag maar kuif is al 2 jaar dus dat lijkt me wat te oud voor de puberteit. Misschien toch broeds gedrag?
Ook heb ik gelezen over veranderingen in zijn omgeving.
Wij hebben laatst wel de kooi een klein stukje verplaatst wegens ruimte en nieuwe indeling van de woonkamer.
Zou dit het kunnen zijn? En zo ja,  moeten we de kooi dan terugzetten op de oude plek?

Ik hoop dat dit genoeg informatie is en dat iemand misschien tips heeft voor deze situatie.
En dat dit allemaal goed is gegaan met posten (ben tenslotte net nieuw hier ::) )

Liefs

carco

Ik vermoed inderdaad dat Kuifje last heeft van zijn hormonen.
Duurt even, maar gaat wel weer over.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!