5 juni 2024, 17:43:56

Onbekende doodsoorzaak

Gestart door Jolanda, 12 december 2002, 22:29:00

« vorige - volgende »

Jolanda

Onze valkparkiet van 7 weken oud is plotseling gestorven. Van de ene op de andere dag was hij heel suf en reageerde nergens meer op. Het leek alsof hij steeds braakneigingen had, maar er kwam niets uit zijn bek. Wij vragen ons af wat er aan de hand geweest kan zijn. Hij kon zelf al eten en drinken.

Heeft iemand enig idee?

Annemiek

Heel erg jammer voor je. Het kan zijn dat hij iets in zijn luchtpijp of keel had zitten waardoor hij is gestikt of geen eten of drinken meer binnenkreeg.

veel sterkte

groetjes Annemiek

cisca

Hallo.
sorry van je valkje,ik vermoed dat hij een verstopte krop heeft gehad en daardoor is gestikt,
je zij al dat hij zelf at maar het kan best zijn dat hij te grof voer heeft gegeten en dat het niet verteerd is door verstopping.
mijn valkjes krijgen tot ze een week of 10 zijn toch een beetje aangepast voer en dat gaat prima.
veel sterkte nog en hopelijk ben je niet gelijk valkjesfan af.

Mandy

Voor Jolanda; wat naar en vervelend van je valkje, veel sterkte. En hopelijk vind je een nieuw jong valkje waar het beter mee zal gaan en waar je veel plezier aan mag beleven, zoals wij dat ook met onze valkjes hebben.  ;)

Voor Cisca; wat voor aangepast voer gebruik je dan?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

cisca

Hoi Mandy.
Mijn jonge valkjes krijgen in het begin fijn voer zonder groffe korrels er in en geleidelijk aan krijgen ze normaal voer ook krijgen ze vrij lang nog eivoer dat hebben ze echt wel nodig zodra ze er aan toe zijn gaan ze zelf grof voer eten,gierst eten ze graag omdat dat ook heel kleine korreltjes zijn ,een jong valkje kan soms de zonnepitten niet open krijgen en dan slikken ze ze heel in en dat kan echt fataal zijn dus neem ik de moeite om ze zelf te pellen en in de kooi te zetten tot ze een week of 8 zijn en dan moeten ze het zelf gaan leren.