28 maart 2024, 11:26:14

Benaming kleurslagen + geslachtsbepaling

Gestart door Valkjesrole, 2 augustus 2017, 21:04:41

« vorige - volgende »

Valkjesrole

Dag forumleden!
Ik heb sinds kort een drietal valkparkieten, ik vermoed dat ik twee mannen en een pop heb maar ben hier niet helemaal zeker van. Ook vraag ik me af wat de juiste benaming van hun kleuren is.
De wit met grijze lijkt mij een witmasker man, de grijze met feloranje wangetjes lijkt mij een wildkleur man en de vogel met licht oranje wangetjes lijkt me een wildkleur pop.
Kan iemand mij zeggen of dit juist is?
Mijn dank is groot!!  :D

Lin

Hoi,

Welkom hier.

Ik zal meteen even eerlijk zijn. Die helemaal links ziet er niet goed uit. Die is te geel, geef die voorlopig even geen eivoer en kijk of die opknapt. Een bloedtest anders daarna doen als ze zo geel blijft. Als je de leeftijd niet weet (geen ring?) dan zou ik het op een cinnamon pop houden. De grijs witte is een bonte witmasker, dat kan zowel pop of man zijn, kan je beter even naar gedrag kijken of weet je de leeftijd? Waarschijnlijk wel een man. Die helemaal rechts is zeker weten een wildkleur man.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Valkjesrole

Dankjewel voor je reactie! Wat zou er aan de hand kunnen zijn met de vogel? Aan de hand van het gedrag kan ik niks bijzonders merken, levendig, eet prima, enzovoort. De vogels zijn geringd alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik nog niet naar de leeftijd heb gekeken.

Lin

Het kan de nieren of lever zijn. Te gelig is gewoon niet goed in die mutatie.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)