28 maart 2024, 10:56:23

Hoe verder?

Gestart door Manon.Loki, 24 juli 2017, 10:00:52

« vorige - volgende »

Manon.Loki

Hallo,

Bijna twee weken geleden heb ik mijn eerste valkje (Loki) gehaald bij de dierenwinkel. Ik weet niet precies hoe oud hij is maar hij is nog jong. In het begin heb ik bij de kooi gezeten terwijl ik tegen hem praatte en floot etc. Na een dag ben ik begonnen met trosgierst aan een stokje te voeren en na verloop van tijd de trosgierst dichter bij mijn vinger te houden. Loki is erg bang voor de handelingen die je handen gaan doen. Ik denk dat dit mede komt door de man uit de dierenwinkel, die de vogel heel ruw uit zijn kooi pakte en daarna gelijk kortwiekte. Loki is nu niet meer bang om trosgierst uit mijn handen te eten en twijfelt geen moment om te eten als hij trosgierst in mijn handen ziet en komt zelfs naar mijn handen toe en achtervolgt ze. Als ik geen trosgierst in mijn handen heb, vind hij het niet erg als mijn handen in de buurt zijn, zolang ik hem maar niet bijna aanraak. Als ik trosgierst in mijn handen heb mag ik hem ook niet aanraken. Hij durft dus ook niet op mijn handen te stappen, en ik wil hem pas uit de kooi laten als ie op mijn handen durft te stappen. Heeft iemand tips om te zorgen dat ik hem handtam krijg?

Lin

Hoi,

Een dierenwinkel weet vaak de leeftijd niet dus die noemen maar wat, hopelijk klopt het bij jou wel. Waarom hbe je niet bij een kweker gekocht als ik vragen mag? Kortwieken doen veel niet omdat je ze beperkt in hun gedrag. Je ziet vaak dat ze daardoor niet meer vliegen en maar stil blijven zitten omdat ze anders zeg maar neerstorten. Heb je een foto van je valkje? Kan je die toevoegen?

Heb je het stappenplan gelezen?
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12896.0.html Je kan ook een stukje trosgierst in je hand leggen dan moet hij wel op je hand komen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Manon.Loki

Hallo,

Bij ons in de buurt kon ik geen goede kwekers vinden en de dierenwinkel wist ook veel over valkparkieten, dus besloot ik daar maar eens te gaan kijken. Als hij niet bij de trosgierst kan, geeft hij het op en gaat hij maar wat anders doen. Een foto heb ik nu even niet.

Lin

Ok.En wat voor mutatie heb je zei de dierenwinkel?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Manon.Loki


Lin

Ok, meestal zijn dat poppen. Ze konden niet vertellen hoeveel weken ie nu is? Maakt ie wel eens geluidjes?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Manon.Loki

Hij heeft gister bijna de hele dag 'gepraat'

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)