28 maart 2024, 17:35:53

Valkjes vallen steeds

Gestart door LokiTyra, 22 juli 2017, 18:56:32

« vorige - volgende »

LokiTyra

Hallo mensen,

Sinds vandaag hebben we 2 valkjes in huis van 7 weken oud. Vanzelfsprekend moeten ze wennen aan de nieuwe kooi, maar ik wilde toch even wat checken hier.
Ze vallen steeds naar beneden bij het klimmen.
Komt dat omdat ze het klimmen moeten leren? Aangezien ze in de grote volière waar ze uitkwamen voornamlijk rondvlogen.
Moet ik iets doen, of gewoon met rust laten en rustig aan laten wennen.

Vogelvrouwtje25

Ze moeten alles nog leren ook klimmen die van mij had er in het begin ook last van was na een paar dagen over

Lin

Met rust laten. Ze mogen verkocht worden als ze ouder dan 7 weken zijn. Zoals je merkt die van jullie is nog heel jong en zal ook onrustig zijn.  Zodra ze op stok blijven zitten en goed eten kan je starten met tam maken. Binnen drie dagen moeten ze wel gegeten hebben.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

LokiTyra

Sinds vandaag eten ze allebei goed. De ene is nog een beetje aan het blazen als je te dicht in de buurt komt, de ander is al een stuk rustiger. Het klimmen gaat iets beter al.

Lin

Je kan snachts even een nachtlampje laten branden, mochten ze schrikken dan weten ze de weg te zien.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

LokiTyra

Dat had ik inderdaad gelezen hier, s'nachts brand er een lampje nu  ;)

LokiTyra

Het gaat nu redelijk goed, ze zitten al op mn hand als ik er trostgierst bij steek.
Ze hebben echter nog wel moeite met hun evenwicht, omhoog klimmen gaat prima, omlaag niet.
Ze springen dan vanaf boven helemaal naar beneden, waarbij ze nou niet een hele nette landing maken. Ook komen ze regelmatig als een vleermuis onder de stok te hangen waarbij ze blijven fladderen.

Is dit normaal? En kan ik hier iets aan doen?

pita82

Haha, het is wel een beetje herkenbaar dat onhandige in het begin.Toen mijn valkje hier net Was schrok ik ook de eerste keer dat ze op haar touw zat te fladderen. Ik dacht dat ze vast zat! Maar volgens mij wou ze haar vleugels gewoon ff strekken. Het vliegen ging haar ook niet meteen goed af.Maar het kwam al snel allemaal goed.

Lin

Ja dat is allemaal normaal gedrag.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)