28 maart 2024, 18:40:43

Dunne slijmerige ontlasting

Gestart door Vogelvrouwtje25, 19 juli 2017, 19:06:35

« vorige - volgende »

Vogelvrouwtje25

Sinds een dag op drie heeft mijn mannelijke valkje last van dunne ontlasting het is veel lichter van kleur en bevat veel meer water dan normaal daarnet scheet hij me weer eens onder

Lin

Drie dagen is erg lang. Dit moet niet langer duren. Is er veel onrust en wannneer is ie ontwormt? Sowieso zou ik ze nu gewoon op normaal voer houden dus gewoon zaad en even in de kooi. Als het morgen nog zo is toch even langs een vogelarts.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

Heb niet het idee dat er veel onrust is bij de vogels het is natuurlijk wel zo dat ze pas sinds een week of drie samen zijn maar dat gaat best goed
Het enige verschil met thuis is dat ze hier veel meer loslopen en aan het gras knabbelen ook staan ze meer in de buitenlucht en het is de afgelopen dagen heel warm geweest
Hij is anderhalve maand Geleden ontwormt en de nieuwe valk twee dagen voor dat ze hier kwam dus dat een week of drie geleden

Ik zal ze de komende dagen in de kooi houden of alleen binnen in de caravan los laten lopen
Al is het wel lastig om dan te zien wie welke drol heeft gelegd
Ik kwam er nu eigenlijk achter omdat hij sinds de nieuwe valk erbij is gekomen steeds meer op me gaat zitten schijten

Vogelvrouwtje25

Ik heb trouwens een ontwormingsmiddel gebruikt wat je in de nek moet doen en dan een maand later moet herhalen maar nu ik er over na denk ben ik dat vergeten.
Zou ik hem opnieuw moeten ontwormen ?
Vond het trouwens raar dat je het in de nek moest doen maar dat leek me makkelijker om het zo te doen als in zijn bek

Lin

Is het nu nog niet verbeterd nu ze weer gewoon eten en het minder warm is? Ja ontwormen kan je alsnog doen, maar is even afhankelijk hoe de conditie van ze is. Doe ze dan wel beiden dus.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

Inmiddels zitten ze nu al twee dagen in  de kooi heb hem helemaal gesopt  zodat ik goed kan zien hoe de ontlasting er uit ziet en er geen nieuwe besmetting plaats kan vinden
Heb nog geen nieuwe dunne poep kunnen ontdekken dus dat is wel een goed teken
Voor de rest zitten ze nu aleen op gewoon eten en heb ik ze allebei ontwormt
Heb het idee dat het weer beter gaat met yoda Hij toont niet ziek is levendig en eet en drinkt goed
Is alleen een beetje aan het zeuren om naar buiten te mogen

Lin

Volgende keer even pakken met een dikke handschoen aan :-) hopelijk gaat het snel beter.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

Hoi lin inmiddels al drie keer gereageerd maar ik kan door de slechte verbinding niets posten
Maar ja inmiddels gaat het goed met yoda geen dunne poep meer en keurig nette drollen
Heb ze drie dagen hok rust gegeven wat ze niet leuk voneen maar ja je ken niet alles hebben

Eigenlijk ging het na het ontwormen de volgende dag al een stuk beter en daarna nergens meer last van
Dus zo gek was het niet om in die hoek te denken
Weer praatjes en springt weer vrolijk rond

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)