28 maart 2024, 11:17:51

Ondersnavel aan een kant afgebroken

Gestart door Yvonne Havik, 11 juli 2017, 17:46:35

« vorige - volgende »

Yvonne Havik

11 juli 2017, 17:46:35 Last Edit: 11 juli 2017, 18:09:21 by Yvonne Havik
Lieve mensen Bij mijn 11 jaar oude valkparkiet zag ik zondag een bobbel aan een kant van haar snavel. gisteren zijn we daarmee naar de DA geweest en heeft ze een druppeltje tegen schurftmijt een antibiotica gekregen. al vanaf zondag geef ik haar pap via een spuitje (ze kan zelf niet eten). vanochtend bij het voeren begon het ineens heel erg te bloeden. we hebben wat slijmachtig bloed uit de bobbel gehaald en het bloeden met bloem gestelpt. een uur daarna hebben we weer met de spuit eten kunnen geven. toen we haar daarnet weer eten gaven, zagen we, dat een kant van de snavel helemaal los is (afgebroken?) We durven geen eten meer te geven. Help! Kan de kaak ook ontwricht zijn?

bobbie

Vanochtend de dierenarts direct gewaarschuwd neem ik aan? Wat zei die? Vogels mogen niet teveel bloed verliezen. Ik zou hem weer opbellen.

Yvonne Havik

11 juli 2017, 18:32:12 #2 Last Edit: 11 juli 2017, 19:57:52 by Yvonne Havik
Andere arts (in Hoorn, door deze site geadviseerd) is gebeld. Krijg zo snel mogelijk reactie...... Het was toch een kwaadaardige tumor waardoor ook haar snavel was aangetast. Wij hebben haar in laten slapen. Bliss heeft bijna twintig kinderen en heel veel kleinkinderen gekregen. Ze heeft vorige week nog geholpen met het voeden van acht stuks hiervan. Bedankt lieve Bliss

Lin

Ach dat is snel gegaan. Veel sterkte ermee!  :-*


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bobbie

O wat erg. Heel veel sterkte met het verlies van Bliss.

Nel

carco

Heftig zo ineens.
Heel veel sterkte!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Vogelvrouwtje25

Hé wat naar zeg en ineens zo snel
Heel veel sterkte