Tweede valkje erbij jong of la wat ouder ?

Gestart door Vogelvrouwtje25, 13 juni 2017, 14:14:49

« vorige - volgende »

Vogelvrouwtje25

Ik zou graag een tweede valkje erbij willen niet zo zeer voor mezelf maar wel voor mijn valkje wat ik nu heb
ik heb nu alleen yoda een mannetje van 8 maanden ik ben zelf bijna de hele dag thuis dus aan gezelschap ontbreekt het hem niet
Maar inmiddels begint hij wel de macho uit te hangen en te paren met een knuffel, dus die gaat vandaag nog de woonkamer uit
Nou kan ik via een kennis evt een jong valkje kopen die straks uit het blok komt maar die moet ik dan ook weer helemaal tam maken en ik ben bang dat me dat qua energie niet gaat lukken
Ik kan ook eventueel een tweedehands valkje nemen die al tam is maar die is dan al weer 6 jaar ouder als die van mij
Wat is wijsheid in dit geval kan ik beter voor een tamme maar toch wat oudere vogel gaan
Of moet ik een jonkie nemen met de kans dat ik hem niet tam krijg en er dus zelf niet veel plezier aan zal beleven
Aangezien  ze hier veeel los zijn is het wel handig als ik ze ook zo weer op kan pakken om evt in hun kooi te zetten, daarnaast gaan ze ieder weekend mee naar een camping en dan is het wel handig digitale als dit met zo min mogenlijk stress gaat

Lin

Beide kan, ik ben zelf meer voorstander van een jonger valkje omdat ik de kans groter schat dat het klikt tussen ze. Maar met een oudere kan het ook prima schikken. Ik zou dan wel voor een pop gaan en geen man. Er zijn ook kwekers die ze al tam verkopen, zelf verkoop ik ze niet handtam omdat de meeste het wel zelf kunnen en er in het begin ook veel tijd aan besteden.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

Ik was ziezo van plan om  een popje te nemen niet dat ik kleintjes wil of zo maar denk dat nog een mannetje erbij heibel in de tent wordt

Vogelvrouwtje25

Ik vraag me alleen wel af of als ik er een tamme wat oudere parkiet bij zet ze allebei wel tam blijven ik hoor hier zo veel verschillende verhalen over
Familie van mij heeft destijds het zelfde gedaan twee hele tame vogels ook mannetje en vrouwtje bij elkaar gezet en kon daarna niet meer met zijn hand de kooi in
Ik zou het jammer vinden als mijn valkje straks niet meer tam is hoe kan ik dit voorkomen ?

Lin

In beiden veel tijd steken. En als ze broeds worden kan het zijn dat gedrag van beiden gaat veranderen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

Dank je lin, ben alleen bang dat het in bieden heel veel tijd steken me uiteindelijk op gaat breken niet omdat ik er dan tijd niet voor heb want ben bijna de hele dag thuis. Maar doordat ik chronisch ziek ben heb ik vaak weinig energie dan lig ik wel veel op de bank dus kan er vogel bij me komen zitten waneer hij wil maar ben bang dat als ze met zijn tweeën zijn ze meer naar elkaar trekken en danog lig ik in  in eentje

valkparkiet80

ik eb hier meerdere valkjes zitten. OOk koppels natuurlijk trekken naar elkaar toe.maar ze komen ook wel bij mij zitten. of samen bij me en dan de een op me linker schouder en de andere op me rechter schouder

Vogelvrouwtje25

Inmiddels is de knoop doorgehakt en komt er deze week een nieuw valkje bij
Een kennis heeft er een zitten maar het gaat niet goed samen met de katten dus zit nu heel veel in de kooi
Het is een vrouwtje van drie jaar en is redelijk tam ze stapt netjes op en komt bij je zitten
Kroelen en dat soort dingen zal ze wel weer opnieuw moeten leren maar ik denk dat dat me nog wel gaat lukken
We zijn vorige week kennis wezen maken en ze vonden elkaar zeer interessant het klikte eigenlijk meteen dus dat is al winst
Binnenkort volgen er foto's

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

Dank je link vindt het zelf ook wel spannend, vanmiddag wordt ze gebracht door haar vorige eigenaar dus ik ben benieuwd hoe ze het gaat doen